Terug gekregen.

De omstandigheden waaronder doen niet zoveel ter zake. Maar het schilderij dat ik dertig jaar terug schilderde is bij me terug. Ik kan me nog goed herinneren het gezicht van het masker in één nacht geschilderd te hebben terwijl de kraag me twee weken werk kostte. Ik heb het altijd beschouwd als mijn op één na beste schilderij. De artistieke waarde is natuurlijk niet hoog want het is geen kunst. Maar het is wel een kwalitatief goed gelukte olieverfschilderij van het masker van Tut ankh amon. Bijna volledig in oker, omber en sienna tinten is het een aardig geslaagde afbeelding van dat onvoorstelbaar mooie gouden masker.

Jaren probeerde ik het terug te krijgen. De eigenaar weigerde het terug te verkopen. Door omstandigheden ging de eigenaar overstag en dus is het nu zo ver dat het doek (zonder de afgrijselijke lijst) weer bij mij hangt.

Alice © 2010

One thought on “Terug gekregen.

Reacties zijn gesloten.