Wat zou ik doen met een miljoen?

Vandaag kruiste een Zuid Afrikaans liedje mijn pad en ik kon het niet laten het naar het Nederlands om te zetten. Gewoon omdat ik het leuk vind. Dit is hem (en luister ook even naar het origineel).

Wat kan ik doen met een miljoen?

Wat kan ik doen met ‘n miljoen?
Wat kan ik doen met ‘n miljoen?
Daarmee maak ik mijn wereld vooral prachtig groen, ja!
Dat zou ik doen met ‘n miljoen.

Ik heb genoeg van het gesukkel, in mijn dagelijks bestaan.
En het geploeter voor dat geld als ik ergens heen wil gaan.
En die auto die niet rijdt heeft me dus weer laten staan.
En door die diepvries is verdikkie
ook ons eten naar de maan.

Wat kan ik doen met ‘n miljoen?
Wat zal ik doen met ‘n miljoen?
Ja, een cheque met zes nullen in mijn schoen, ja!
Doe mij maar morgen dat miljoen.

Ik werk mij ook krom om belasting te betalen.
En nou is er ook een stuk van mijn splinternieuwe schaal.
Ja, die wet van ‘t kabinet, die vreet mijn kapitaal en
die rentekoers houdt mij over ‘t algemeen maar kaal.

Wat kan ik doen met ‘n miljoen?
Wat kan ik doen met ‘n miljoen?
Ja, ik zou mezelf met zes nullen kunnen verzoenen, ja!
Ik zou ‘t kunnen doen met ‘n miljoen.

Instrumentaal

Wat kan ik doen met ‘n miljoen, Ha, ha, ha!
Wat kan ik doen met ‘n miljoen?
Ach daarmee maak ik de wereld voor mij overal groen, ja!
Dat zou ik doen met ‘n miljoen

Ik hoef geen bakken geld maar slecht een klein fortuintje.
‘n Vliegtuig of ‘n zeiljacht, zelfs al is het maar een kleintje.
Ik drink niet en rijk wil ik niet zijn.
Ik wil graag net genoeg hè.
Om zo lang als ik wil in mijn Jacuzzi te zijn ja.

Wat zou ik doen met ‘n miljoen, Ha, ha, ha!
Wat zou ik doen met ‘n miljoen?
Ja, ik zou mezelf met zes nullen kunnen verzoenen, ja!
Ik zou ‘t kunnen doen met ‘n miljoen.

Tekst en muziek: Lucas Maree © onbekend
Nederlandse tekst: Alice Verheij  © 2012

Lucas Maree uit Zuid Afrika

