Ik heb een vriendje die is eend.

Ik heb een vriendje die is eend
hij is doorgaans o zo vrolijk
en zeker weten zo olijk, zo olijk,
zo olijk is er echt maar een.

Er is ook een vriendinnetje
die lacht heel erg aanstekelijk
grapt daaglijks onverbeterlijk
haar onverbeterlijk zinnetje

Dan is er nog de kat van ‘t huis
die zit hier stil en koninklijk
als ze parmantig naast mij prijkt
en knipoogt naar mijn muis

En er is zoals gezegd mijn muis
die nam bij onze buren de wijk
om te komen wonen in dit rijk
en heeft nu een plekkie in ‘t huis

Links is dan onze spinnenhoek
er zit er één heel onbewegelijk
met in z’n web een muggenlijk
derwijl lezend in een spinnenboek

Zelf kom ik er dan ook nog bij
en als ik dan in de rondte kijk
voel ik mij de koningin te rijk
want met dit alles heel erg blij

Alice Anna © 2012

