Korte gedichten 2

Kort!

Dichtermij

Wanneer de dichter dicht komt ie dichterbij mij.
Wanneer de dichter dicht komt ie.
Komt ie dichterbij mij.
Dichterbij mij.
Dichterbij.
Mij.

Hemelbed

In de hemel is een bed, een hemels bed, een hemelbed.

Ik hou van jou

Er was een tijd dat ik niet durfde te zeggen.
Niet durfde te zeggen dat ik van je hou.
Maar na alle strijd durf ik ’t nu te zeggen.
Durf ik het nu te zeggen: ik hou van jou.

Wat neem ik mee op reis

Op mijn reizen neem ik mijn beschermengel mee
en een klein geluksvogeltje, of twee.

Verlangen

Toen ik in je armen lag, sprak er iets in mij.
In je armen was ik veilig of juist in gevaar.
Gevaar bij jou om wat mijn lichaam zei.
Veilig bij jou, want zo gezegd was ’t waar.

Het woord

In het woord liefde is geen letter teveel geschreven.

Alice © 2009

One thought on “Korte gedichten 2

Reacties zijn gesloten.