Nu is later

songtekst
(ik zoek hier nog muziek voor met gitaar en cahon)

zeefoto: © 2007 Alice Verheij

Langs de vloedlijn van mijn leven
reist de liefde met mij mee.
Nu ben ik hier achter gebleven
want liefde reist met mij mee.
Als de golven soms te hoog zijn
en de zee buldert in de storm.
Wanneer het enig gevoel is pijn
omdat ik je toen had verloren.

Dan denk ik aan die wrede zee,
aan de golven en drijf ik mee.
Laat me wiegen op het water
en weet: mijn geluk komt later.
Mijn geluk komt later.

Langs de vloedlijn van mijn leven
reis jij soms met mij mee.
Wij zijn hier altijd gebleven
met onze liefde, wij alle twee.
Als de golven dan weer weg zijn
en de zee rust na de storm.
Vindt ik ’t leven toch weer fijn
omdat ik jou heb kunnen horen.

Ik denk aan die zachte zee,
aan de golven om ons heen.
Dus ga ik zwemmen in het water
en weet ik: nu is later.
Nu is later. Nu is later.

Denkend aan die kille zee,
aan de golven om ons heen.
Gaan wij zwemmen in het water
en weet ik: nu is later.
Gaan wij zwemmen in het water
en weet jij: nu is later.
Gaan wij zwemmen in het water
en weten: nu is later.
Nu is later.
Nu is later.

Alice © 2009

Dit is bedoeld voor twee stemmen in wisselzang begeleid door gitaar en cahon. Soms haat ik het dat ik de muziek in mijn hoofd niet kan omzetten in spel.