Korte gedichten 4

Kort!

Gedicht in de nacht

Ik werd wakker midden in een donkere nacht
hoorde ergens wat en ik dacht…
Ik moest luisteren naar de klop van mijn hart,
in het donker klonk dat verward.
Alsof er een lied stiekum in was geslopen
ergens in mijn hoofd gekropen.
Het ging over jou en over mij, over ons en over…
hoe je mij steeds weer betoverd.
Over hoe ik je bij me voel en toch ook mis
over hoe mooi ook vriendschap is.

Boudoir

Niet alleen ’s nachts ben ik daar
ook overdag zoek ik die plek.
Om me terug te trekken maar
de wereld roept me vaak weg
Voor nutteloze zaken meestal
laat me telkens ruw ontwaken.
Van die plaats waar ik neerval
en eindelijk die zucht kan slaken.
Ach wereld laat mij ook maar
in mijn veilige cocon dromen.
Weg gekropen in mijn boudoir
ik wou dat ik er mocht wonen.

© 2009 Alice