Korte gedichten 6

Een paar gedichten geïnspireerd door wisselende gevoelens en ervaringen.

Mijn val

Watertandend ga ik onderuit
en val
onverbiddelijk voor beminnelijk.
Ademhappend kom ik er uit
en lal
verschrikkelijk en onverkwikkelijk.

Cruz

Ik smelt in de kroes van Penelope Cruz.
En mauw luid als een krolse poes.

Verhulde imperfectie

Zachte streling, vreemde speling van mijn lot.
Stof die tergend over mijn lijf plooit.
Verhulde imperfectie drijft met mij de spot.
Hard rood verleid, verliest, vergooid.
Kwetsbaar gemaakt en voorgoed op slot.
Weggestopt, onzichtbaar en gekooid.

Mijn kille bed

Mijn bed is groot, koud en kil.
Vijandig domein met mij als spil.
Ik ben de enige bewoner er van,
wetend dat ik er niet slapen kan.
Mijn eigen warmte is niet genoeg.
Weer alleen tot morgenvroeg.

Wat moet ik?

Wat moet ik met woorden, met zinnen?
Wat moet ik als ik jou niet kan beminnen?

Alice © 2009