O shit! ‘stemmingswisselingen’

borderline

Oh shit! Heb ik weer.

Google ik naar een passend plaatje voor dit stukje en kom direct ‘gezondheidsplein’ tegen. Als je al niet ziek bent dan wordt je het daar wel zeg. Ik tikte ‘stemmingswisselingen’ in want ik wissel geregeld van stem(ming) en – natuurlijk – wordt er verwezen naar dat virtuele ‘gezondheidsplein’ onder het kopje ‘borderline’. Nu heb ik geregeld last (en plezier) van grensoverschrijdend gedrag dus een borderline is iets wat ik een vooral een vervelend in de weg zittend iets vindt. Gelukkig (?) wijst de tweede link naar rommelige hormoonhuishouding als meest voorkomende oorzaak van stemmingswisselingen. Plots ben ik gerustgesteld. De wereld is weer duidelijk, ik herken mezelf weer. Het is hormonaal.

Oh shit 2.0! Nou dat weer.
Blijkt dat hormoongedoe met menstruatie te maken te hebben. Dat is nou net iets wat effekes niet aan de orde kan zijn dus wat nu. Terug naar square one wil ik niet want dan moet ik iedereen de schuld geven van mijn stemmingswisselingen behalve mijzelf. Hoewel, zo’n slecht idee is dat eigenlijk ook niet. Toch maar even verder lezen dan. O, gelukkig 2.0, een tekort aan ‘Omega6 GLA vetzuurtjes’ kan ook oorzaak zijn van die stemmingswisselingen. Maar ja, waar haal je ineens Omega6 GLAtjes vandaan? Misschien bij de snackbar of de snoepwinkel of zo? Geen goed idee want daar wordt ik zelf een vetbommetje van en dan krijg ik acuut een negatieve stemmingswisseling. Pffff. Wat nu?

Ach, het kan ook de overgang zijn lees ik net. Maar ik voel me nu juist of ik ben blijven zitten. Overgaan is precies wat ik niet echt wil geloof ik. Stel je voor zeg. Overgaan waarnaar, waarin en hoe moet dat dan verder. Ik wordt al depressief aan de gedachte wat dat allemaal voor moeite oplevert. Trouwens, kan ik eigenlijk wel in de overgang terechtkomen? Mijn endo (dat is iemand die eigenlijk endocrinoloog wordt genoemd maar waarvan ik de verkorting tot endo leuker vindt klinken al is het alleen al omdat maar weinig mensen dan begrijpen wat ik bedoel) heeft me weleens verteld dat van die types als ik een soort overgang in worden gejaagd door de hormonenshake die we meekrijgen. Ach hij is wetenschapper en weet dus veel en zal dus wel gelijk hebben. Maar als hij gelijk heeft heb ik die overgang dus al gehad. Hm, ook niet hoopvol.

Oh shit 3.0! Ik ben niet te helpen.
Dat gezondheidsplein komt niet verder dan Doc André Vogel’s middeltjes aan te raden om ‘weer in balans’ te komen. Nu wil het geval dat onbalans eigenlijk wel zijn mooie kanten heeft dus kom ik tot de conclusie dat ik helemaal niet zoveel heb aan dat ‘gezondheidsplein’. Dat is maar goed ook want nu ik nog eens wat beter naar die site kijk zie ik dat het eigenlijk een site is van een club die ‘Medical Media’ heet. HON-approved en zo meer en zo verder en zo voorts. Onafhankelijk, betrouwbaar, gecontroleerd en dus de waarheid en niets dan de medische waarheid schrijvend. Toch? Maar ach ze raden wel voor allerlei kwaaltjes middeltjes aan die met merknaam worden genoemd. Alsof er geen andere merken bestaan. En die Dr. André Vogel is toch eigenlijk ook gewoon een homeopathische middeltjes fabrikant. Onafhankelijk? Mwah, waarom twijfel ik daar ineens aan.

Sterker nog, de twijfel is zo groot aan het worden dat ik begin te denken dat die stemmingswisselingen niet zoveel te maken hebben met wat gezondheidsplein er over schrijft. Misschien is er een andere oorzaak en nu ik er nog eens over denk, misschien is het helemaal geen probleem. Misschien zijn stemmingswisselingen wel heel normaal. Misschien ben ik wel heel normaal. O help, ik ben normaal! Dat wil ik helemaal niet. Snel maar even googlen op ‘normaal’ dan…

O shit 4.0!
Hit 1 is de website van Normaal, hit 2 heeft de tekst ‘oerend hard’ en hit 3 gaat over ‘deurdonderen’. Ik geef het maar op en ga gewoon oerend hard deurdonderen met waar ik mee bezig was. Maar wel een stuk vrolijker.

Alice © 2009