Kramp

132-white-macbook-keyboard-and-touchpadfriend of fo?

Schrijfkramp. Nooit eerder gehad maar nu doet mijn linkerduim ineens raar. Auw!
Oké ook deze maand zijn jullie massaal hier blijven komen (meer dan 6800 bezoekjes, wow!) dus ik moet wel het nodige van me laten zien hier. Alleen… het is november.

November – Nanowrimo – de amerikaanse nationale (nou ja niet echt nationaal meer dus) roman schrijf maand. En net als een paar honderd duizend andere idioten doe ik dus weer mee. En deze keer haal ik het, al moet ik er ’s nachts voor schrijven. Het lastige van die maand is niet zozeer het schrijven want dat doe ik graag en dat lukt dus ook wel. Maar jeetje, al die anderen dingen die een mens moet doen. Van A naar B gaan, in de file staan of op de trein wachten. Of de tram. Banden plakken, eten koken of halen. Slapen (zo’n onzinnige bezigheid), geliefden tevreden houden, kids ook. Administratie, stofzuigen, wassen, afwassen, solliciteren, boodschappen halen en Joost (waar ben je?) mag het weten wat al niet meer.
Het moeilijkste deze maand zal ongetwijfeld worden het bijhouden van mijn schrijfplek hier en daarnaast die roman er uit persen in dertig dagen. O shit, achtentwintig nog maar.

Dat bezorgt een mens kramp. Hersenkramp, kramp in de handen, toetsenbordkramp en schrijfkramp dus. Ik heb getraind gelukkig en de nodige vingeroefeningen gedaan dus ik overleef het wel. Toch zal het wel ten koste gaan van de verversingsfrequentie van de inhoud van deze schrijfplek. Mijn omgeving zal denk ik ook wel langzaam gek worden van me maar daar heb ik dus geen medelijden mee. Gemeen hè?

Enfin, NaNoWiMo is van start gegaan. Vooralsnog lig ik voor op het schema in de wetenschap dat het binnen no time mis kan gaan. Maar ik ben dus hoopvol. Enne… mocht het hier nu te stil zijn, check dan even de NaNoWriMo pagina hier. Misschien vallen daar wel stukjes van die roman neer.

Alice © 2009

2 thoughts on “Kramp

  1. Gegeven mijn koppijn (en dus die van Mé e n You ook) hebben ze de boot nog niet gehaald. Ze zitten nu ergens tussen Livorno en Rome en het is pokkenweer. Dat wordt vanavond nog een lange rit voor het team (en mij)…

    Kan ik ergens sneak previewen naar de plot van jouw boek?

    x terug,
    Alice

  2. Ghaaaa! Ik heb vandaag nog niets geschreven, maar wat begrijp ik deze entry goed! Waarom ben ik hier eigenlijk aan het tikken? Ik moet aand e slag!
    Veel succes – hebben ze de boot nog gered?
    x daphne

Reacties zijn gesloten.