Waanzinnig weekend.

Op het eerste onderdeel van dit bericht dat in Tilburg speelde na, heb ik in het weekend Amsterdam weer eens beleefd van haar goede kant. Want in Amsterdam gebeurt het. Tenminste voor mij. Dit weekend was wat dat betreft een rollercoaster van gebeurtenissen die voor bij belangrijk zijn en naar verwachting nog belangrijker gaan worden in de toekomst. Die afgelopen dagen zijn mij als in een roes overkomen. Lange tijd, heel lange tijd heeft mijn leven uit tegenslagen bestaan. Zoals zo vaak in het leven komen slechte dingen in meervoud maar goede ook. Het laatste weekend van november heeft voor mij in het teken gestaan van vernieuwing, nieuwe perspectieven, nieuw succes en het verwezenlijken van dromen.

foto: Rob Verhorst

Het begin was er vrijdagavond met een geweldig concert van de Golden Earring in Tilburg, kado gedaan aan me door mijn oudste zoon. De Earring is altijd één van mijn favoriete bands geweest (en zal dat zeker ook blijven). Het concert was voor mij dan ook een groot kado. Vooral omdat ik het met mijn zoon mocht meemaken. Bedankt jongen!

In de nacht van vrijdag op zaterdag is het me in Den Haag gelukt om het manuscript af te schrijven voor mijn tweede roman als onderbreking aan het werk aan mijn nu dus derde roman. Ontstaan en geschreven in één maand ter gelegenheid van de NaNoWriMo schrijfmaand. ‘Droomreis Afrika’ bestaat nu als manuscript en wordt op 24 januari in Amsterdam gepresenteerd. Waar over later meer.

Op de zondag was mijn eerste serieuze optreden als dichter/performer samen met Jet Valk als de Quetterende Dames in de Kunstkerk op het Prinseneiland in Amsterdam tijdens het laatste weekend van de expositie ‘Mea Vulva’. Het optreden is een succes geworden en daarmee is mijn debuut als podiumdichter een feit. Het vervolg is er ook al, waar over later meer op deze plek. Let in ieder geval op 18 december (voor de Rotterdammers) en op 19 én 20 december (voor de Amsterdammers).

Op de maandag volgde tijdens mijn wekelijkse naaicursus in de Pijp in Amsterdam een onverwacht live interview voor het culturele radioprogramma ‘De Avonden’ van de VPRO op Radio 6. Het is een leuk interview geworden in een programma dat ik hoog acht. Geen afgeraffelde twee minuten maar een interview van maar liefst elf en een halve minuut. Een genoegen om te doen. Het interview is hier te beluisteren.

En dat was het nog niet eens. Want, naast de droom om in 020 te gaan wonen is het een droom van me om een literair café te realiseren en een eerste belangrijke stap op dat gebied is gemaakt. Op de maandag is immers de basis gelegd om vanaf 24 januari 2010 in café Saarein2 in de Jordaan in Amsterdam het maandelijkse ‘Literair Café’ plaats te laten vinden. Op de vierde zondagmiddag in de maand zal in dit authentieke Amsterdams ‘mixed gay café’ waar écht iedereen welkom is (natuurlijk ook hetero’s) dus een literair festijn plaats gaan vinden. Dat zal gebeuren in samenwerking met onder andere uitgeverij Vuurpapier en de Stichting in oprichting ‘HaarVerbeelding’.

Op dezelfde dag is ook nog eens de uitgeverij Vuurpapier in de stijgers gezet die in januari 2010 een tweetal romans op de markt zal gaan zetten. Vuurpapier is de uitgever waar mijn werk (romans, dichtbundels en verhalenbundels) zal worden gepubliceerd, te beginnen met ‘Droomreis Afrika’ naast het werk van andere vrouwen en naast andere kunst.

Al met al een volslagen waanzinnig weekend dat veel gevolgen zal hebben voor mijn toekomst. In goede zin. Eindelijk.

Alice © 2009