Freaky Friday

Ok dan, de laatse van de werkweek. Rare dag vandaag.
Moeilijk opstaan, duizelig, bijna tegen de vlakte. Bleek combi van suikerspiegel probleempje (familiekwaal) en spanningen. Suikershot en goeie koffie hebben geholpen. Daarna de laatste was van de week gedraaid waarmee de stand op negen volle machines in vier dagen is gekomen én de rommel in de kamer van dochterlief is opgeruimd. Het huis is ineens leefbaar. Nog een paar uurtjes in spanning gezeten of die stomme uitkering nu wel of niet uitbetaald was, gelukkig wel.

’s Middags de details van de cabaretcursus geregeld. Zestien maandagavond vanaf februari werken aan mijn eerste cabaretshow. Daarna op zoek naar een stembegeleider / zangdocent om daar ook wat aan te doen. Alles in het kader van het weer aan de slag komen maar dan wel met iets wat ik graag doe. Goddank later in de middag mijn allerliefste vriendin weer aan de telefoon gehad. Te lang niet gesproken. Gaat goed met haar en dat is geweldig.

En dan na dagen radiostilte ‘de’ vriendin aan de lijn. Ze wilde het uitmaken maar dat was me al lang duidelijk. Het is dat ze me voor was want bij mij was het al behoorlijk bekoeld de laatste dagen. Was geweldige paar weken en mooie ervaring maar toch wel heel erg onmogelijk. Dus ineens weer alleen en terug bij begin december. Vreemd idee dat ik dat eigenlijk wel erg prettig vind zo. Dus straks gewoon boodschapjes doen en vanavond werken aan programmering Literair Salon en voorbereiden van kort optreden zondag in Saarein tijdens de Noodles nieuwjaarsbijeenkomst/feest/party/ding. Heb er ineens ontiegelijk zin in.

Net als in morgen de hereniging met die vriendin die een paar jaar in New York heeft gewoond en gewerkt en nu iets heel moois in Rotterdam aan het organiseren is. Heerlijk in mijn Haagse op één na favoriete kroeg.

Freaky Friday, nogal ja.

Alice Verheij © 2010