Sizzling Saturday

naschrift:nou ‘sizzling’ was het zeker. De eerste stemtraining en vervolgens afspraken gemaakt over privéles voor stemgebruik en zang. Het was niet alleen leuk maar ook erg leerzaam. On top of it all, ’s middags met een leuke vriendin zitten bijkletsen over de afgelopen drie jaar van haar en mij met als uitkomst een deal om mee te gaan werken – als in een werkstage / job – met de organisatie van de TEDx bijeenkomst in Rotterdam in juni dit jaar. Verantwoordelijkheden rond promotie, nieuwe media / web en ondersteuning bij inhoud van delen van het programma. Een geweldige mogelijkheid om door te pakken en een deur open in de wereld waar ik het liefste terecht kom. Creatief, onconventioneel, maatschappelijk relevant, cultureel en media. Wow, wat een dag!

Mag het? Mag het echt? Ja? Heus? Super! Dus ik mag de zaterdag vooruit schrijven? Gewoon een keertje niet iets achteraf in elkaar zetten maar een soort prognose van de komende dag maken? Wow. Goed dan, daar komt ie hoor.

Sizzling Saturday. Dat moet het worden vandaag. Ja, eerst nog slapen. Natuurlijk. Maar dan dus al vroeg uit de veren (vraag me wel af welke veren trouwens), douche, ontbijt, koffie, tram, trein naar Utrecht. Jongste ophalen en dan samen met de trein naar Den Haag. Half elf al weer terug in het Koorenhuis voor mijn eerste training stemontwikkeling en om mijn dochter daar weer te zien die dan met de jongste na een kop chocola naar huis gaat. Ik kan dan tot een uur of één blijven werken aan mijn stem (en dus ook kennismaken met de stemtrainer) om daarna tegen twee uur te landen in mijn op één na favoriete Haagse kroeg om een leuke vriendin te ontmoeten die ik al een paar jaar niet meer in real life heb gezien. New York was een beetje uit de buurt om langs te gaan en nu is ze in het land voor een festival in Rotterdam in februari.

Die training stemontwikkeling wil ik al heel lang omdat ik in mijn cabaretprogramma een paar liedjes heb opgenomen die ik wel wil kunnen zingen op een acceptabele manier. En omdat mijn stem nog onderontwikkeld is in de huidige vorm (gevolgje van mijn transitie) is het goed om daar eens gericht aandacht aan te gaan geven. Later neem ik zangles om er verder mee te kunnen gaan. Als ik iets doe wil ik het wel goed doen natuurlijk.

En dan die vriendin, een paar jaar terug na wat gedoe rond werk onverwacht naar New York gegaan voor een droombaan als art director of zoiets. Geweldig. Leuk ook om elkaar weer te zien na alle veranderingen bij haar en bij mij in de afgelopen jaren. Leuk ook omdat ik zelf van mijn oude beroep aan het overstappen ben naar een loopbaan(tje) en de creatieve sector. Gewoon leuk om lekker bij te kletsen ook.

Daarna naar huis voor een heerlijk middag en avond met de jongste er bij om daarna nog een mooie zondag te kunnen delen. Op voorhand kan de zaterdag niet meer stuk, zolang er geen onverwacht roet in het eten wordt gegooid. En ik op tijd op sta natuurlijk en me niet verslaap. Dat is misschien nog wel de grootste uitdaging voor me.

Alice Verheij © 2010