Kunst… een paar stappen vooruit.

Let’s Art – Haagse Bluf 43, Den Haag

Vandaag heb ik een paar flinke stappen gezet in de kunsten. Voor mijn cabaretprogramma ‘van de barkruk gevallen’ heb ik een oefenruimte nodig waar ik lekker los kan gaan en dingen kan uitproberen. Maar ik ga ook weer schilderen en werken met foto’s in combinatie met olieverf en acryl. Daarnaast is het al tijden een wens van mijn dochter om een goede ruimte te hebben voor haar teken en schilderkunst. Ze kan – net als ik op mijn manier – wel een duwtje gebruiken om een niveau verder te komen.

Lang leek het een onmogelijke droom om een atelierruimte beschikbaar te hebben voor onze activiteiten. Te duur en dus buiten bereik. Maar, zoals met veel zaken dezer dagen, is er soms toeval.

Vandaag waren we in de Haagse Binnenstad en maakten we tijdens een wandelingetje op weg naar koffie een zijstraatje in van de Lange Poten. Haagse Bluf. Op de hoek van het romantische pleintje van Haagse Bluf staat het prachtige pand op nummer 43. Het is lange tijd te huur maar in deze tijden valt het niet mee om voor zo’n lokatie een huurder te vinden. In de tussenliggende periode heeft een groep kunstenaars een veilige werk en expositieplek gevonden in het magistrale pand. De kosten vallen erg mee en na een tijdje praten kwamen we tot een oplossing door voor ons hanteerbaar is. Een expositiemuur van ongeveer 3 meter lang en 3 meter hoog met een gigantisch vloeroppervlak en een parketvloer. Er is zelfs stroom en een kleine pantry waar we een koffiezettertje kunnen plaatsen en alle spullen kunnen gewoon blijven staan zoals het hoort in een atelier. Daarnaast is de vloer schoon, groot en glad. Dus geweldig voor textielkunst. De deal was snel gemaakt Vanaf 1 februari hebben mijn dochter en ik een werkplek in atelier en expositieruimte ‘Let’s Art’ in hartje Den Haag. Mijn favoriete schrijfkroeg is notabene om de hoek. We gaan er schilderen, tekenen, kleding maken en ik kan er ongestoord oefenen voor mijn theaterprogramma. Het is zelfs mogelijk om af en toe voor kleine groepen try-outs te doen van mijn programma in wording.

Een droom gaat in vervulling!

Eerste etage – veel daglicht

Eerste etage – links onze expositiemuur met ervoor de grote ‘dansvloer’

En dat is nog niet alles. Om mijn theaterprogramma goed genoeg te krijgen heb ik een lesprogramma in elkaar weten te zetten waarin aandacht wordt gegeven aan stemvorming, zangles, cabaret, mime en method acting acteren. Alles bij elkaar een half jaar hard werken onder begeleiding van goede docenten. Stemvorming en zang via privéles, de rest bij het Koorenhuis in Den Haag, niet ver van ons atelier. Lieve vrienden van me die het leuk vinden om na 1 februari langs te komen om te kijken naar de werkruimte en daarnaast willen genieten van de geweldig mooie kunst van mijn collega kunstenaars zijn van harte welkom. Neem even contact op voor een afspraak, de koffie is klaar voor jullie.

Kortom, een stevig en ambitieus programma waarin ik hard aan mezelf kan werken zonder dat me een strobreed in de weg wordt gelegd. Mooier kan echt niet. En daarnaast dan nog het werk voor TEDx Rotterdam. Wàt een week!

Alice Verheij © 2010

2 thoughts on “Kunst… een paar stappen vooruit.

  1. Olé, Olé, adelante chica! oh no CHICAS!
    En mocht ik nog eens naar mijn geboortestad gaan………..zeker dat ik langs ga komen. Ik verzamel kunst, dus wie weet, ook iets KOPEN!.

Reacties zijn gesloten.