Dan weet jij dat ik om je geef

Een liefdesliedje. Gewoon omdat liefdesliedjes leuk zijn om te schrijven.

Ik weet niet wat ik morgen ben
weet niet waar ik dan naar ren.
Ik weet niet wat ik morgen doe
en weet niet waar en ook niet hoe.

Ik weet niet of je van me houdt
weet niet of je me vertrouwt.
Zelfs niet of je bij me blijft
ook niet of je me verdrijft.

Maar ik weet dat ik om je geef
dat ik iets
wondermoois beleef
als jij mijn
zinnen zacht bespeelt
subtiel mij
met je lachen streelt…

Alsof een vlinder op mij landt
of een schelp spoelt op het strand
zo voelt jouw kus op mijn mond
waarmee je mij met jou verbond.

Ik weet er is geen weg terug
dus dan vraag ik het je vlug.
Kom morgen alsjeblieft weer mee
en wandel met me langs de zee.

Want ik weet dat ik om je geef
dat ik iets
wondermoois beleef
nu jij mijn
zinnen zacht bespeelt
subtiel mij
met je lachen streelt…

‘k neem dan je vingers in mijn hand
en laat je voelen ’t zachte zand
wanneer ik je in mijn armen sluit
mijn mond druk op je zachte huid.

Als dat de dag van morgen wordt
als ik mijn hart bij jou uitstort
als morgen onze dag zal zijn
wij liefde delen zonder pijn.

Dan weet jij dat ik om je geef
dat je iets
wondermoois beleeft
en ik jouw
zinnen zacht bespeel
subtiel jou
met mij liefde streel.

Dan weet jij dat ik om je geef
dat je iets
wondermoois beleeft
wij onze z
innen zacht bespelen
subtiel ons
met de liefde strelen…

Alice Verheij © 2010

2 thoughts on “Dan weet jij dat ik om je geef

  1. Soms, heel soms is er zo’n nacht waarin de slaap me in de steek laat omdat de inspiratie me overweldigt. Vannacht was zo’n nacht. Dit liedje heeft ook muziek die ik er bij heb geschreven. Het is een eenvoudig liedje, een lief liedje vooral. Gewoon omdat het fijn is zo af en toe een lief liedje te schrijven met geen andere pretentie dan het zijn van een lief liefdesliedje.

    Zondag zing ik het in Saarein, a capella tenzij de gitariste die komt me kan begeleiden…

Reacties zijn gesloten.