websites bouwen

Zo af en toe doe ik het nog. Websites bouwen. Met assistentie van ‘master of techniques’ Lucas. Hij is geweldig handig met het zoeken en vooral vinden van goede hosting partijen, slimme plug-ins en mooie software om site templates te ontwerpen. Zelf ben ik redelijk in het ontwerpen van een site conform de wensen van degene voor wie die bedoeld is. Natuurlijk gaat mijn eigen website ook regelmatig over de kop om ervoor te zorgen dat er niet al te lang dezelfde vormgeving heerst.

Zo ben ik de laatste weken bezig geweest om de website voor mijn stamkroeg Saarein te bouwen. Van de grond af aan en met een geheel eigen template. Natuurlijk in WordPress en slim gehost. Met wat kunst en vliegwerk is er een lekker ogende site uit de bus gekomen die weer een tijdje mee kan. Er zitten wat aardigheidjes in als een aantrekkelijke linkpagina, een dynamische routekaart, mogelijkheden voor video, foto en allerlei andere leuke zaken die bij een kroeg horen.

Omdat we WordPress nu zelf subhosten kunnen we veel meer aanrichten dan op het WordPress.com platform. Het ontwerp van de templates is volledig vrij en er is een woud aan prachtige plug-ins beschikbaar. Omdat ik nu ook twee Literaire Salons organiseer (eentje in Amsterdam en eentje in Den Haag) heb ik besloten ook daarvoor een site te bouwen. In minder dan een dag – eh nacht – is ook die site inmiddels voorlopig klaar. Kijk maar eens op www.literairesalon.net om het resultaat te bekijken.

Alice