Cabaretopdrachtje liedtekst schrijven: Jankend Koor

Voor de cabaretles geschreven op de melodie van Fool’s Garden’s ‘Lemon Tree’.

Arme Sven en Gerard.

Jankend Koor

Daar glij ik dan – daar komt de wissel an
t is gewoon een wedstrijd die ik winnen kan.
Maar daar staat Gerard
en wat doet ie nu?
Hij wijst naar links
en dat is toch cru.
Maar Gerard is de baas – en dus mot ik.

Ik ga nog een rondje – verder door.
Ik schaats heel snel
en dus win ik wel.
Ik wil eindelijk weleens in – die andre baan.
Ik baal hier zo van
en dus wil ik dan…
Maar Gerard is de baas – en dus mot ik.

Ik vraag me af
ben ik nu gek?
Wat is dat geschreeuw in-eens bij het hek?
En al wat ik nu hoor – is een keihard jankend koor.
Ik schud mijn kop – heen en weer.
Ik draai en draai en draai en draai en nog een keer
en al wat ik nu hoor – is een keihard jankend koor.

<a capella> shit: baal babababa bibaba babababa bibaba babibababaal

Nu zit ik hier
als een zielig dier.
‘t liefste duik ik ergens – onder het ijs
maar ’k heb een donderwollek in m’n kop.
Ik ben zo moe
‘k wil naar mijn bedje toe.
Maar Gerard is de baas – en dus zit ik.

Ach die wissel – was niet goed voor mij.
Ach die wissel – en al mijn vrienden – op de eerste rij.
Ik kap ermee – ik ga naar de plee.
Ik wil niet meer ik doe niet meer mee.
Maar Gerard is de baas – en dus hang ik.

Ik vraag me af
ben ik nu gek?
Kom op met dat geschreeuw – daar bij dat hek.
Want al wat ik nog hoor – is een keihard jankend koor.
Ik schud mijn kop – heen en weer.
Ik draai en draai en draai en draai en nog een keer
want al wat ik nu hoor – is een keihard jankend koor.
En ik baal zo, baal zo

Ik vraag me af
ben ik nu gek?
Hou op met dat geschreeuw – daar bij het hek.
Want alles wat ik hoor, en alles wat ik hoor, ja alles wat ik hoor
is – een – kei-hard – jankend – koor.

Muziek Fools Garden, tekst: Alice Verheij

En dit is het origineel van het toch wel obscure one hit wonder bandje Fools Garden:

Alice Verheij © 2010