Vandaag blijf ik in bed

Vandaag blijf ik in bed. Zonder stem, mét keelpijn en een beetje koortsig. Het is thee-met-honing dag. De bedoeling was om met mijn dochter vanavond naar Alice in Wonderland te gaan maar dat lijkt me niet zo verstandig nu. Stemtraining is ook niet zo’n goed idee vandaag tenzij het gaat om het ontwikkelen van een houtrasp als stem. Zangles kan eigenlijk alleen als ik mijn eigen interpretatie van Tom Waits maak die ‘Alice’ zingt.

Nee, deze vrijdag is prut. Zag in de zijlijn nog dat een vriendin? me gedefriend heeft op Twitter, kortom vandaag is toppie. Gelukkig gaat alles voorbij, de wereld draait door (ook vanavond) alleen vandaag dus even zonder mij. Misschien dat ik straks toch nog even er uit kom om wat rond te scharrelen in huis, beetje opruimen, schoonmaken, afwasje doen, was draaien en zo. Maar veel meer zie ik niet gebeuren vandaag. Aan eten moet ik eigenlijk niet denken want elke hap voelt alsof iemand een baksteen door mijn strot naar binnen propt. Yoghurt, dat gaat nog wel vooral als het lekker koud is. En thee. Veel thee. Kamillethee met honing. Vanille met kaneelthee. Jasmijnthee. Winterthee (wat dat ook wezen moge). Appel-kaneel thee. Muntthee. Totdat het me echt de keel gaat uit hangen wat ik verwacht dat voor vanavond zeven uur wel het geval zal zijn.

Alice in Wonderland moet maar even wachten tot ik me beter voel. Misschien schrijf ik nog een beetje aan het toneelstuk maar misschien blijft het bij oude films kijken. Maar eerst draai me nog een keertje om. Wat was er ook weer met 12 maart? O ja, die operatie van vorig jaar. Die was op 12 maart. Pas een jaar terug. Niet aan denken. Niet – aan – denken!

Alice

5 thoughts on “Vandaag blijf ik in bed

  1. Ik ben een BEWONDERAARSTER (vriendin komt misschien nog?) van u, daarom ga ik dat ‘gat’ van “gedefriend” opvullen en u toevoegen bij mij op Twitter!

  2. Lekker opbeurend hoor Irene! Dat wordt dus karaoke zondag waarbij jij de teksten op bordjes hebt staan? Als je gelijk hebt hoor ik toch niks meer zondag.😉

    Jij beterschap met je stem natuurlijk.

  3. Goed, sinds zaterdagavond ben ik mijn stem kwijt, in den beginne keelpijn, tikje koortsig. Wordt dolletjes met de MeeZing a.s. zondag!

    Hoorde van iemand die deze verkoudheid heeft ‘overleefd’, dat het als klap op de vuurpijl eindigt met een oorontsteking. Ik hou mijn hoofd vast.

    Beterschap!

Reacties zijn gesloten.