100.000

Eerlijk is eerlijk. Ik heb nooit gedacht dat deze schrijfplek 100.000 keer bezocht zou worden. In ieder geval niet toen ik een drietal jaren terug begon met publicaties op deze plek. Het was oorspronkelijk helemaal niet de bedoeling dat er een doorlopend project ontstond waar uiteindelijk maandelijks zo’n 8.000 keer iemand op terecht komt en iets van mij leest.

Goed, een deel van de bezoekers komt hier via zoekmachines en die zijn dus doorgaans niet gericht op het lezen van mijn teksten maar eerder toevallige voorbijgangers. Maar zelfs als dat de helft zou zijn dan nog ben ik verbaasd en vereerd met de vele bezoeken die ik hier krijg. Inmiddels is het voor mij een vrijwel dagelijkse gewoonte geworden om iets te schrijven en dat hier te laten landen. Soms een gedicht, soms een verhaal, een column, oproep of protest of slechts een overweging. Soms een filmpje met commentaar of een mooie foto. Typisch een bloggie zou je denken maar toch voelt het voor mij niet zo. Dit elektronische zelfpublicerende kladblok van gedachten en experimenten is een samenhangend geheel dat een eigen leven is gaan leiden. Het heeft me veel contacten gebracht, vriendschappen opgeleverd en ook best weleens een vriendschap of contact gekost. Langzaam maar zeker is het hier veranderd van digitale uitlaatklep tot serieuze publicatieplaats. Van een blog naar een kunstproject.

En vandaag was er dus die 100.000 bezoeker. Geen idee wie het is geweest. Een anonieme bezoeker die om de een of andere reden terecht is gekomen op deze plek. Via een zoekmachine of gericht op een nieuwe tekst van me. Via Twitter? Facebook? Geen idee en niet traceerbaar. Dat hoeft ook niet want wie je ook was: fijn dat je even bent langs gekomen. Ik hoop dat je vond wat je zocht. Vooral ook hopelijk tot ziens hier of elders.

Alice Verheij

One thought on “100.000

  1. “Ik heb nooit gedacht dat deze schrijfplek 100.000 keer bezocht zou worden”
    . DAT KOMT GEWOONWEG OMDAT JE ZO ONWWWWWWWWWWWIIIIIIJJJJJJS GGGGGGGGGGGOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEED BENT!!!

Reacties zijn gesloten.