Klootzak

© AFP

Zo ziet een klootzak er uit. Een Amerikaanse klootzak. Een volslagen gestoorde mafkees die notabene opperbevelhebber van de NAVO is geweest. Een homofobe manipulatieve arrogante Amerikaanse militaire asshole van de bovenste plank.

Zo dat is er uit.

NU.nl bericht namelijk het volgende:

WASHINGTON – Nederlandse militairen waren in 1995 niet in staat om de Bosnische moslimenclave Srebrenica te verdedigen, omdat zij openlijk homoseksuelen in hun rangen hadden.
Dat heeft de Amerikaanse ex-generaal John Sheehan donderdag gezegd tijdens een hoorzitting in de Amerikaanse Senaat. Ook de Nederlandse legerleiding zou de val van Srebrenica mede hebben toegeschreven aan homoseksuele militairen, verklaarde Sheehan, die tijdens de oorlog in Bosnië een opperbevelhebber van de NAVO was.

Hoe haalt een voormalig chef staf van de NAVO en generaal in het leger van een ‘bevriende’ mogelijkheid het in zijn botte kop om een dergelijke uitspraak te doen? De flauwekul druipt er vanaf. Het Nederlandse ministerie van Oorlog (o nee, Defensie) heeft al gereageerd en de uitspraken verbijsterend genoemd. Maar wat er natuurlijk eigenlijk hoort te gebeuren is een bloedpissige reactie van JP de demissionaire premier aan President Obama waarin hij eist dat Obama namens de Amerikaanse regering nadrukkelijk en expliciet afstand neemt van deze schoffering door een voormalig NAVO topman die afkomstig is uit het Amerikaanse leger. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de Amerikaanse ambassadeur op het matje geroepen wordt om tekst en uitleg te geven over en een sterk protest van de Nederlandse regering te ontvangen naar aanleiding van de uitspraken van deze (helaas) invloedrijke malloot. Gelukkig heeft de Nederlandse ambassadeur in de VS in no time een afwijzende reactie gegeven op de website van de Nederlandse  ambassade.

De uitspraken zijn een beschuldiging en schoffering die een integere regering die voor de eigen militairen en de eigen homoseksuelen in staat nooit over zijn kant mag laten gaan. Een publiek excuus van Amerikaanse zijde is niet alleen terecht maar zelfs noodzakelijk. Het is misselijk makend om de tragedie van Srebrenica te misbruiken voor interne Amerikaanse legerpolitiek. Te walgelijk voor woorden. Een dergelijk man mag geen belangrijke functie in een leger hebben maar heeft het wel gehad, zelfs in de NAVO. Dat op zich is een eng gegeven dat dergelijke idioten blijkbaar op zulke hoge posten terecht kunnen komen. Een formele reactie van de eigen Amerikaanse minister van Oorlog (o nee, defensie) lijkt me niet meer dan normaal, een formele reactie met excuses van de Amerikaanse regering aan Nederland lijkt me meer dan gewenst.

En als dat allemaal uitblijft is het misschien tijd om de Amerikaanse ambassade in Den Haag maar weer een te vergasten op een schreeuwend protest tegen de afzichtelijke uitspraken van deze vertegenwoordiger van het Amerikaanse leger en de NAVO. Schande! Schande! Van belang is natuurlijk wel of het klopt dat Henk van den Breemen (de Nederlandse bevelhebber in die tijd) dit gezegd zou hebben tegen deze man. Deze ontkent dit zelf.

En voor die mensen die vinden dat ik te fel reageer: denk aan de slachtoffers in Srebrenica, aan de Nederlandse militairen die in Srebrenica die traumatische tijd hebben moeten ondergaan en aan alle homoseksuelen en lesbiënnes in het Nederlandse leger die hiermee een slag in het gezicht hebben gekregen. En denk dan nog een keer en desnoods nog een keer en besef dat dit uit de koker komt van een ex bevelhebber van een mogendheid waar Nederland nauw mee samenwerkt.

Alice © 2010

9 thoughts on “Klootzak

  1. @venvy inderdaad
    @frederique ik ben er ook niet op uit dat men het met me eens is. Ik heb simpelweg een mening die ventileer. Als mensen die omarmen is dat prettig, zo niet, ook goed.

  2. Je snapt vast wel dat ik het niet met je eens ben😉
    Binnenkort zal ik mijn reactie op deze situatie geven via homoinfo.nl

  3. Ik weetniet…. ik denk nog geeneens dat het arrogantie is…eerder angst…voor het vreemde…anders zijn. ´t Heet niet voor niks homoFOBIE…toch? Op alle groepen waarop angst geprojecteerd wordt, wordt woede en haat op afgevuurd…

  4. Over mijn bloeddruk maak ik me geen zorgen en klootzakken zijn van alle tijden, ik weet het. Gelukkig hebben drie ministers en een ambassadeur de uitspraken van deze gek afgekeurd in sterke bewoordingen. Daarmee heeft men vanuit de NL regering gedaan wat gedaan moest worden.
    Blijft over dat de Amerikanen nu de grootheid zouden moeten hebben een excuus aan te bieden aan de Nederlandse homoseksuelen en lesbiennes in het leger.

    Maar dat zullen de toch wel arrogante Amerikanen niet doen verwacht ik.

  5. Toch heeft die klootzak je geraakt…. op een zeer negatieve manier weliswaar maar toch…
    Denk aan je bloeddruk want…
    klootzakken of beter…mensen die klootzakkerig doen, zullen er helaas altijd zijn.

  6. Niet eens met je laatste zin. Boos worden kan wel degelijk. Ik zie werkelijk niet waarom dat niet zou kunnen. Afkeuren kan ook en een formele reactie van de Amerikaanse regering losweken ook.
    Het gaat hier niet over Karremans en ook niet over wat er mis was in Screbrenica. Het gaat hier over een beschuldiging aan het adres van het Nederlandse leger die homoseksuelen in een kwaad daglicht stelt.
    Dat soort beschuldigingen zijn zo buiten de orde dat daar een felle reactie op hoort te komen. Deze man uitnodigen? Alsjeblieft niet zeg, dat soort vuilnis zie ik liever in de VS blijven in een verre, eenzame en dorre uithoek. Nevada of zo.

  7. Die vent is inderdaad gek, helemaal waar!
    Maar…. Weet je nog wat “men” allemaal over Karremans zeiden/schreven? En van het “kwijtgeraakte/mislukte” fotorolletje?
    Nogmaals, die VS-generaal is een homo-hater. Ik vraag me dan *altijd* af: zou hij zelf misschien…?
    Maar de mening over “laf” Holland was in die tijd volledig. En ik ben *nog steeds* van mening dat dat NIOD rapport een héél dik vloerkleed was waar alles onder geveegd kon worden.
    EN in die tijd was homo-angst in het NL leger zeer zeker aanwezig. Misschien heeft die generaal verder nooit wat over het heden gehoord en is in zijn eigen wereldje blijven geloven. (NA Dick Berlijn werd alles anders…)
    Boos op hem worden helpt niet, net zoals je niet boos kan worden op oma’s en opa’s (ze weten niet beter?) Waarom nodigen we deze man niet uit voor een bezoek aan het leger nu?

  8. ………….zullen WIJ SAMEN die vent zijn kop er ff af gaan hakken???? /grapje(anders zetten ze mij straks nog in het gevang wegens aanzetten tot geweld)

Reacties zijn gesloten.