Blues

Het is zo’n dag vandaag. Geen vaart in te krijgen en stomme gedachten in mijn hoofd. Concentreren lukt al helemaal niet. Het ging de laatste maanden eigenlijk best goed. Veel nieuwe dingen opgepakt en een aantal er van lopen goed. Cabaret- en mimeles zijn erg leuk. Stemvorming is minder leuk maar wel erg nuttig en zangles ligt even stil door een rottige verkoudheid. Het beste gaat het met het theaterwerk en de Literaire Salon.

Maar toch, vanmiddag gebeurde het weer. Ineens miste ik haar. Die onbenoemde lief, die vrouw naast me die van me houdt en het heerlijk vindt om versierd te worden door me of het nog leuker vindt mij te versieren. De rest van de middag voelde ik me vooral vermoeid. Moe van de winter, blij dat de lente zich laat zien maar toch ook vervuld van onvervuld verlangen. Het voorjaar om me heen oogt vrolijk, de mensen ook en ik? Ik rommel een beetje, ik schrijf wat maar het is niet goed genoeg. Ik werk wat aan mijn script maar het bevalt met niet wat er uitkomt. Eenmaal thuis bedenk ik me dat ik eigenlijk graag naar mijn stamkroeg zou gaan om een avondje te kletsen en wat te poolen maar ik bedenk me meteen dat het best een end is naar Amsterdam en ik dan maar een korte avond kan blijven en dat het me ook teveel geld kost wat ik eigenlijk niet heb. Dus blijf ik maar thuis.

Op mijn bed onderuit gezakt schrijf ik deze tekst en zoek muziek op youtube die bij mijn stemming past. Robert Cray wordt het na een tijdje gesnuffel tussen de artiesten. Gewoon langzame lekkere blues zoals blues hoort te zijn. De enige echte opvolger van BB King. De stratocaster maakt het geluid dat ik in mijn hoofd voel. Scheurend, slepend, verveeld soms en een beetje off key. Ik maak nog maar een koffie en ga op zoek naar een film. Een trage jankfilm gaat er wel in. Morgen is weer een dag en ’s avonds een feest waar ik voor gevraagd ben. Stichting Rainbow, in ieder geval een leuke club om een avondje naar toe te gaan. Zaterdag rustig houden en zondag de Literaire Salon met vooral dichters deze keer. Voorzichtig krijg ik een beetje zin in het weekend.

Alice © 2010