Moonpilot

Moonpilot. Een nieuwe Haagse band die ergens het midden houdt tussen Coldplay, Keane en Kane. Lekkere stevige muziek, goede lyrics, geweldige zang, solide muziek van grote klasse. Een hagelnieuw want hun eerste cd is pas in januari gepresenteerd in het Paard van Troje.

En ik ben gek op ze!

Ik hou van hun soort muziek, no nonsense britpop achtig maar dan wel van bij mij om de hoek. Muziekkrant OOR heeft net een recensie geschreven maar ik vindt dat die geen recht doet aan de muziek. Trouwens, een recensie… luister gewoon zelf.

Let op deze jongens, mij zou het niet verbazen als ze zomaar ineens doorbreken. Wat mij betreft: graag!
Het debuutalbum Control bevat 12 tracks waarbij er een aantal in het oog springen.
Sailor is een heerlijke rustige song, bijna een ballad en wordt gevolgd door Secrets and myself en mijn favoriete track Don’t hesitate. Moonpilot zet in die eerste tracks de toon voor de rest van het album waarin de titeltrack Control er uit springt  als een heerlijke up tempo song. Natuurlijk zijn alle songs even sterk maar over het geheel genomen is het een lekker fris album met duidelijke composities, gebalanceerde teksten. De band klinkt alsof ze al jaren samenspelen ondanks dat ze pas een jaar of twee samenwerken. De zang van Sean Christopher komt goed uit de verf, de andere leden van de band, Dennis de Ronde (waar kennen we die naam ook alweer van, zoon van wellicht?) op keys en Korné ten Steege op bass verzorgen ook de backing vocals terwijl Jasper Zuidervaart drumt. Ze Moonpilot tot een band met een coherent geluid. De jongens zijn aan elkaar gewaagd. Moonpilot is geen gitaarband (gelukkig) want naast bass en piano spelen een grote en evenwichtige rol in hun muziek.

Nog even dan, mijn favoriete track van ‘Control’, ‘Don’t hesitate’:

Alice © 2010