Kadootje

Dagje voor mijn verjaardag kreeg ik de volgende tekening in mijn mailbakje. Gemaakt tijdens mijn Literaire Salon afgelopen zaterdag door dhr. Dolf Gogelein.

Ik heb hem wel zien zitten in de hoek bij de deur met het kleine schetsblokje in de hand. Geconcentreerd luisterend en ondertussen af en toe in de weer met dat blokje en een pen. We hebben elkaar slechts kort ontmoet dus nog steeds is hij een betrekkelijke onbekende voor me. Zoals publiek dat meestal is. Ik taxeer mijn publiek zonder dat ze het zien of merken. De heer was – zo Haags – gedistingeerd. Alleen het woord al heeft een warme klank. Kort spraken we elkaar tijdens een pauze waarop de tekening me onder ogen kwam als een verrassing. Tussen schrijvers, dichters en liedjeszanger blijkt dan plots een tekenaar te zitten. Alsof het zo moet zijn. Zo weinig komt het voor in een leven dat iemand je tekent terwijl je bezig bent met iets dat je gegrepen heeft dat de verrassing des te groter is. Het zijn dit soort onverwachte dingen die mijn Salon voor mezelf de moeite waard maken om te doen.

Heel erg bedankt Dolf.

Alice.

One thought on “Kadootje

Reacties zijn gesloten.