Wahoe! Script Frenzy gehaald…

Ja, ik geef toe het is hier wat stilletjes geweest de afgelopen week. Daar waren goede redenen voor want ik had het gewoon hartstikke druk én ik heb me een aantal dagen bepaald niet senang gevoeld. Dat laatste door die stomme antidepressiva die ik dus nog aan het afbouwen ben en het eerste omdat ik nogal wat werk aan de Literaire salons, mijn theaterlessen en het schrijven van het script voor Handtassen Mafia heb. Vooral dat script schrijven heeft me de afgelopen weken in de schrijvershel gebracht. Door met Script Frenzy mee te doen heb ik mezelf aardig onder druk gezet en dat levert een flinke hoeveelheid tekst op maar niet van de kwaliteit die ik wil.

Het script van Handtassen Mafia is verre van klaar. Ongeveer tweederde van het aantal begrote scenes is nu geschreven en ik zit al dik over de honderd pagina’s script. Daarmee heb ik dus wel Script Frenzy volbracht maar dat is ondanks de tevredenheid daarover nog lang niet genoeg. De komende anderhalve en misschien wel twee maanden heb ik nog veel werk te verzetten om de laatste scènes te schrijven, het hele handeltje door te lopen en te corrigeren om het vervolgens in overleg met mijn regisseur te herschrijven. Dramaturgisch ben ik matig tevreden. De verhaallijn en de scène indeling is in orde. De dialogen zijn gaandeweg sprankelender geworden maar het geheel is dus nog niet af. Ik heb mezelf nog tot eind mei gegeven om het script zover af te hebben dat ik het aandurf om mijn regisseur lastig te vallen met het harde werk om te gaan schrappen, krassen, slijpen, schuren en verven.

Voor vandaag ga ik maar blij zijn dat ik op pagina 104 terecht ben gekomen in 29 dagen en daarmee na NaNoWriMo in 2009 nu ook Script Frenzy in 2010 volbracht heb. De komende tijd zal ik dus weer wat trouwen worden in het schrijven op deze plek.

Alice Verheij