Mijn eerste setlist

Een heel oud setlistje (van de Beatles)

Voor het eerst in mijn leven heb ik een setlist van songs die in mijn (ehm… Anna’s) cabaretprogramma ‘Van de barkruk zijn opgenomen’. Een paar worden zaterdag 15 en zaterdag 22 mei voor het eerst met publiek gezongen.

Daar is ie dan:

  • Kruisweg‘ – hertaling van ‘Crossroads’ van Don McLean
  • Jankend koor‘ – hertaling van ‘Lemon Tree’ van Fool’s Garden
  • Dan weet je dat ik om je geef‘ – eigen tekst, eigen muziek
  • Dezelfde fout‘ – vertaling van ‘Same mistake’ van James Blunt
  • Spreek‘ – Frédérique Spigt
  • Mans genoeg‘ – Frédérique Spigt
  • Laat me‘ – Ramses Shaffy
  • Ik ben geen vrouw, ik ben geen man‘ – hertaling van ‘I’m not a woman, I’m not a man’ van Gare du Nord en Elkie Deadman.

Deze acht songs zijn de werken waar ik uit zal kiezen voor het definitieve programma. Zoals te zien is, alles in het Nederlands. Ik kan en wil wel in het Engels zingen maar om de een of andere reden heeft Nederlands toch mijn voorkeur. De hertalingen en de vertaling zijn stuk voor stuk zware bevallingen geweest maar ze kloppen. Inhoud, metrum, zinsopbouw en expressie kloppen. De rest is keihard repeteren en werken aan een goede podium aanwezigheid.

‘Kruisweg’ is vannacht ontstaan in een storm van slapeloosheid.

Alice © 2010