Jack in the box

Die Jack toch. Van Jack de spindoctor via Jack of Hearts naar Jack in the box. Gevallen voor een stoere meid in een kek uniformpje. Ik begrijp het wel hoor, dag in dag uit met zo’n Milva aan je zijde laat je niet onberoerd. Zeker niet als de dame in kwestie zó met terugwerkende kracht had kunnen solliciteren bij The Andrew Sisters. Eerlijk is eerlijk, Jack – flapoortje – de Vries was als staatssecretaris toch vooral een klein jongetje tussen het legerspeelgoed.

Ach, Defensie is zonder de dames een verschrikkelijk saai jongetjes ministerie. Tanks, vliegtuigen, bommen, granaten en Uzi’s. Als je al de rommel om je heen ziet dan wil je wel iets anders nietwaar? En als er dan zo’n dame als Melissa in je buurt komt dan zijn de testosteronen niet meer te houden. Wel wat flauw en doorzichtig om dan je agenda zo te veranderen dat je met grote regelmaat met een Gulfstream vergezeld van je adjudante de halve wereld over moet kruisen om de belangen van het land te dienen natuurlijk. Het tijdbommetje is geknald met dank aan relnicht Verlinde en in alle eerlijkheid vind ik het eerder komisch dan triest. Jack is natuurlijk een over het paard getilde manipulator die foute regeringen in het zadel hield, politieke tegenstanders ridiculiseerde en uitschakelde. What goes around, comes around. Wie zaait, zal oogsten en zo meer.

Ik vraag me wel af of die Jack die nu dus zijn huisje en huwelijk is uit gedonderd en zielig tijdelijk op een kazerne leeft wel echt zo zielig is. Zou Melissa niet gewoon via een achterdeurtje het terrein op komen? Net zoals vroeger in de tijd dat er nog dienstplicht was de meiden de kazerne in gesmokkeld werden voor een feestje om na de pret weer buiten het oog van de Sergeant of Luitenant te verdwijnen. Ach, als ik Jack was en ik had zo’n adjudant… man, wat zou ik me gelukkig voelen. Af en toe dat uniformpje afpellen en wanneer dat niet kan het regelmatige tiktakken van de hakjes van in plaats van kisten horen. Mmmm.

Sorry Jack, medelijden heb ik niet. Sterker nog, ik ben retejaloers op je. Wel beetje flauw hoor dat je vrindjes van de inlichtingendiensten zo hard werken om de vele foto’s van het defensiestelletje te verwijderen van internet. Alle moois voor jezelf houden is toch niet echt eerlijk hoor. Dus nu het nog kan, let op de fraaie luchtmachtdame schuin achter de ex-leger flapoor.

Ik wil ook zo’n uniformpje! Het rokje op de knie, mooi getailleerd jasje, leuk koeiengleufje op het hoofd (sorry, maar zo noemen de luchtmachtjongetjes die cap écht) en van die leuke koordjes op de kleren. Misschien de tweedehands markt maar eens afstruinen dan?

Alice © 2010

2 thoughts on “Jack in the box

  1. Dat zou toch makkelijk moeten kunnen zo’n uiformvinden. Denk ‘interwebs” ? Er zijn genoeg euke feestes waar e het kunt aantrekken ;o)

Reacties zijn gesloten.