Spigt, pubers, vakantie en olijven plukken in Toscane

Zing ik de laatste weken regelmatig de liedjes van Frédérique Spigt, zie ik vanavond die meid ineens acteren in S1ngle, de vrouwenserie op de vrouwenzender Net5 waar ze de vrouwenvrouw speelt die Stella (Katja Schuurman) op een speeddate avond probeert te versieren. Ongelijk kan ik haar niet geven want Katja is natuurlijk niet te versmaden maar ondertussen is Spigt zelf heerlijk om te zien als super-macho-lesbo. Hoezo typecasting? In ieder geval genieten geblazen en zeker van de teksten die in het script zitten en die Spigt de hetero’s eens flink in de hoek laten zetten. Smullen geblazen dus.

Deze S1ngle aflevering is in ieder geval een goed tegenwicht tegen de uitbarsting van dochterlief die het vanmorgen nodig vond me uit te schelden voor lesbo en pot. Madam was kwaad zoals pubers dat wel vaker zijn als ze op eigen verantwoordelijkheid worden gewezen en dus werden de grenzen weer eens flink overschreden. Met als gevolg een hele boze ouder (ik dus) en een gefrustreerde dochter samen in een te klein huis. Niet goed. Wel goed om me terug te trekken op mijn schrijfplekje in Den Engel waar ik een heerlijke rustige middag had.

Ach het hoort er allemaal bij denk ik weleens. Maar in een week waarin mijn vakantiegeld letterlijk tot 0 (als in nul, niks, noppes, nada) werd gereduceerd omdat er een alimentatiebeslag ligt op mijn toch al bepaald niet ruime uitkering kan ik de levenskunst om alles van me af te laten glijden nu eens niet opbrengen. Ik merk dat mijn tolerantie behoorlijk aan het afnemen is. Geen foute opmerkingen dus in mijn buurt want ik ben vrij gemakkelijk te detoneren. Ik ben het gewoon zat.

Eerlijk gezegd begin ik ook  schoon genoeg van te krijgen om genaaid te worden door banken en zakelijke schuldeisers over mijn bedrijven die een paar jaar terug onderuit zijn gegaan door uitvallende werknemers, een ex die me financieel alle poten uitgedraaid heeft die er te vinden zijn en pubers met een grote waffel. Allemaal tegelijk ook, een soort mentale gangbang. Kortom, ik ben aan de zomer en aan vakantie toe. Tijd om er tussen uit te breken, weg te gaan en me te onttrekken aan de dagelijkse stress en strijd om het bestaan. Wie zong ook alweer: ‘nobody loves you when you’re down and out’? Nou, er is nieuws: de tekst klopt. Tot op de letter.

Aangezien ik een tijdje terug besloten heb dat niets en niemand mij er onder krijgt ga ik misschien de komende nazomer maar olijven plukken in Spanje of Israel of Toscane of zo. Zolang het maar een pokkeneind uit de buurt is en ik geheel alleen weg kan gaan, zonder gezelschap. Een tijdje in het buitenland bivakkeren, werken en leven. Gewoon de – sorry voor het Haags – flikkerse teringzooi laten voor wat het is. Mocht iemand een adresje voor me weten, meldt het me dan. Dit is serieus.

Zo, dat lucht op. Enne, verder gaat het geweldig met me hoor. No worries dus!

One thought on “Spigt, pubers, vakantie en olijven plukken in Toscane

  1. .Wie zong ook alweer: ‘nobody loves you when you’re down and out’? Nou, er is nieuws: de tekst klopt. Tot op de letter…………
    ECHTER!!!!!!!!! die tekst gaat echt nog verder
    zie hier:
    When you finally get back up on your feet again,
    Everybody wants to be your old long-lost friend.

Reacties zijn gesloten.