Nice!

Vorige week was ik op het Transfusion Festival in CASA400 in Amsterdam. 2,5 jaar eerder was ik er ook maar toen liep de dag niet bepaald geweldig voor me af. Maar dat is 2,5 jaar terug. Dit jaar was Transfusion als festival voor gender andersen weliswaar minder druk bezocht (heel erg jammer en heel erg onterecht). Maar ik heb er veel meer plezier aan beleefd. Misschien omdat ik inmiddels de grootste veranderingen achter de rug heb.

Deze keer waren er een aantal vriendinnen en andere bekenden van me die ik niet direct daar had verwacht omdat ze zelf niet direct tot de doelgroep behoren maar er wel een verbinding mee hebben. We hebben een overlappende vriendenkring. Op het festival heb ik met veel genoegen een (wederom veel te korten) workshop mogen houden voor familieleden en bekenden van transgenders. Niet gericht op transgenders zelf dus. ’s Avonds heb ik nog wat in een microfoon pogen te brullen wat bepaald minder geslaagd was maar dat ter zijde.

Nu een week later kreeg ik een tip van een vriendin dat er een foto van me op Flickr was verschenen genomen door Daphne Channa Horn en toen ik de foto bekeek werd ik heel erg blij. Daf je hebt een prachtplaat van me geschoten, de mooiste in jaren! En omdat je zo lief bent deze onder Creative Commons License op Flickr te plaatsen herplaats ik de foto met heel veel genoegen.

Als ik zelf naar de foto kijk zie ik een vrouw die het geweldig naar haar zin heeft en dat is precies zoals het was. Maar ik zie veel meer. Ik zie een vrouw die vooral ook blij is met wie ze is. Vooral dat is geweldig fijn om van mezelf te kunnen zien want by god ik heb er wat voor moeten doen en moeten verliezen in de afgelopen zes jaren. In veel opzichten lijkt het op de bijbelse zeven magere jaren maar aan de foto is dat niet af te zien. Integendeel.

Dus Daf, hartstikke bedankt meid! Enne, voor wie weten wie de begenadigde fotografe is, check haar website http://daphnehorn.nl om meer van haar prachtige werk te zien. Van harte aanbevolen.

Alice