visitekaartjes 20.0

Ik heb in mijn leven al heel wat visitekaartjes gehad. Het gevolg van een loopbaan die langs allerlei wegen is gegaan. Zo heb ik allerlei kaartjes gehad van de PTT (jawel die van voordat iemand KPN bedacht), KPN dus, mijn eigen bedrijven 9DOT9, PSO•PRO, Xcella, IT’s AliVe en ergens tussendoor nog Activity Project Management Training en laatstelijk Arlande. Eigenlijk weet ik niet precies hoeveel verschillende kaartjes ik heb gehad in de afgelopen vijfentwintig arbeidzame jaren. Een zorgvuldige benadering komt op negentien. Maar ik zal er ongetwijfeld naast zitten.

Vandaag heb ik mijn nieuwste kaartjes over de post gekregen. Die van WoordenStorm, mijn eenvrouwszaakje waarin ik mijn free lance activiteiten onder moet brengen. Zo op het eerste gezicht een gewoon visitekaartje maar dat is niet helemaal waar.

Voorzijde met QR code (ontwerp: WoordenStorm)

Op de voorkant het door mezelf ontworpen logo en een raar stippeltjes patroon, een QR code. Scan je die code met een scan programmatje op de smartphone dan wordt je automatisch verbonden met http://www.woordenstorm.nl, de website van mijn bedrijfje. Verder heb ik mezelf maar een geheel nieuwe functiebenaming gegeven. CEO is mij te mannelijk saai en aanduidingen als directeur of zo vind ik toch wel oubollig. Ik heb gekozen voor de nieuwe functie in ondernemersland: de LIC ofwel de Lady In Charge. Een soort CEO maar dan net even anders en stukken leuker. Gewoon als tegenwicht tegen al die conventionele functiebenamingen maar wel precies beschrijvend wat ik ben.

Achterzijde met Wordle (ontwerp: WoordenStorm)

Op de achterkant heb ik een plekje overgehouden waar de ontvanger iets kan opschrijven. Of ik zelf natuurlijk. De achtergrond is een door mezelf gemaakte ‘Wordle’. Een samenstel van woorden die gezamenlijk een beeld geven van de verschillende producten en diensten die ik met WoordenStorm aanbiedt. Het is leuk om weer met iets opbouwends bezig te kunnen zijn in plaats van met alle negatieve afbreuk zaken die me de laatste jaren (en nog steeds) overkomen en mijn aandacht vergen. Nu het businessplannetje, logo, website en de visitekaartjes er zijn wordt het tijd om de flyer, advertentie en banner voor plaatsing op websites van anderen te maken. Ze gaan vergezeld van de eerste resultaten met mijn web presence producten en evenementen wat me wel het nodige vertrouwen geeft. Nog enkele weken en dan kan ik er mee de boer op. Netwerken en klanten werven. Mocht je voor die tijd willen weten wat ik mogelijk kan betekenen voor je surf dan eventjes naar www.woordenstorm.nl.

En misschien, heel misschien wordt het dan nog wat. Een WoordenStorm met toekomst.

Alice © 2010

3 thoughts on “visitekaartjes 20.0

Reacties zijn gesloten.