Den Haag in twintig tien

Den Haag sluimert ongestoord in twintig tien.
alsof de zoete stilte zo hoort misschien.
De regen stopt, een vogel fluit.
Ik hoor een mekkerend schaap.
en een koe loeit luid in mijn straat.

Den Haag kuiert onverstoord in twintig tien.
De mensen denken, we zullen het wel zien.
Alles klopt en de kroeg gaat uit.
Drie fietsers en daar loopt een knaap.
Weer loeit de koe daar in mijn straat.

Den Haag met schuimende zee in twintig tien.
Ik ga naar het strand, en ben zestien.
Achter de branding, een oude schuit.
Een meeuw vliegt onbezorgd heel laag.
En veraf loeit de koe kort in mijn straat.

Den Haag vreemde stad in twintig tien.
Ik heb het allemaal al lang gezien.
Je bent stil, maakt nooit teveel geluid.
Ik blijf hier want jouw tijd gaat traag.
En er loeit een koe hier in mijn straat.

Alice Verheij © 2010