Nu wil ik ook een iPad!

Het heeft even geduurd en ik heb er de centjes niet voor dus heb ik het op afstand gehouden. Maar in mijn hart ben ik natuurlijk gewoon een ordinaire geek. Een gadgetfreak. Wat me niet beviel aan de iPad is dat ik niet een gewoon usb poortje beschikbaar heb om van alles – en vooral een full size keyboard – op aan te sluiten.

Maar het wachten is over want nu kan ik een integratie tot stand brengen tussen mijn trouwe Underwood Model 5 (gemaakt omstreeks 1910 en dus nu bijna honderd (!) jaar oud) en de iPad, getuige dit YouTube filmpje. Eindelijk kan ik dan straks misschien op die kekke iPad werken met een echt toetsenbord onder mijn handen dat het geluid maakt zoals het hoort bij een toetsenbord. Goed de ‘key-travel’ is dan weliswaar 2 cm in plaats van een fractie van een mm op de iPad en het gewicht een kleine 12 kilo vergeleken met de lichte iPad. Maar toch gaat er maar niets boven een toetsenbord waar je op kunt rammen zonder dat er iets kapot gaat én dat zoveel lawaai maakt dat bijna je politie aan de deur krijgt voor burengerucht.

Voor de cynici onder de lezers: de usb interface voor typemachines is echt en het werkt. Meer informatie is te vinden op www.usbtypewriter.com.

Twee dingen houden me tegen.

  1. Geld. De hoge prijs van de iPad en de prijs van de interface die me inclusief verzending toch op zo’n 95 dollar zou komen te staan.
  2. Draagbaarheid. Die schrijfmachine he. Zo’n Underwood doet een behoorlijke aanslag op mijn spierkracht en in de trein is ie ook wat zwaar.

Maar buiten dat gaat het hele hussie op mijn verlanglijstje.

Alice © 2010

One thought on “Nu wil ik ook een iPad!

  1. De Underwood is mij meer vertrouwd en bekend dan een ipad……..geestige You Tube🙂

Reacties zijn gesloten.