ASR verzekeringen stopt met de reclame-uiting ‘wij zeggen zij als hij dat wil’.

Vandaag ontving ik een email van ASR verzekeringen naar aanleiding van mijn klacht rond de reclameposter van ASR die zo ongeveer overal hangt. Het komt er op neer dat ASR erkent niet goed overzien te hebben hoe de poster geïnterpreteerd kan worden en aangeeft de uiting niet meer te gebruiken vanaf nu.

Of dat verwijdering van de posters betekend is nog maar de vraag maar de erkenning dat men een inschattingsfout gemaakt heeft en aangeeft deze uiting niet meer te gebruiken is voldoende voor me.

Hierbij de ontvangen email:

Ik bedank ASR Verzekeringen voor de snelle reactie en de genomen maatregel.

Alice Verheij © 2010

5 thoughts on “ASR verzekeringen stopt met de reclame-uiting ‘wij zeggen zij als hij dat wil’.

  1. Het voorval wordt breed uitgemeten op het intranet voor personeel van ASR ….. hoe goed de beste meneer zichzelf wel niet vindt doordat ze zo aanspreekbaar zijn op hun gedrag. Mevrouw Verhey, geloof me, dit bedrijf gaat over lijken en biedt uitsluitend excuses aan als ze denken er zelf beter van te worden. Laatste zin van het artikel: De zomercampagne is inmiddels afgelopen. Marketing & Communicatie bekijkt of de poster nog een keer wordt ingezet, eventueel in een andere vorm.

    • Ik ben gewend om uit te gaan van eerlijkheid. Dat zal niet veranderen want zo ben ik. Ik ben ook gewend wanneer blijkt dat een organisatie een scheve schaats rijdt die aan het kruis te nagelen en te brandstapelen.
      We zullen zien wat er gebeurt. Bij de eerste de beste foute uiting op dit punt kan men rekenen op een scherpe reactie vanuit de gemeenschap en veel bad publicity.

      En zolang ‘de nieuwe wereld’ anoniem is en niet gewoon een mens met een naam hecht ik geen waarde aan dit soort reacties. O ja, het is Verheij met i-j en niet y. Een beetje beter opletten kan geen kwaad!

      Einde discussie! Grom.

  2. Ehm, niet dus? “De uiting wordt inmiddels niet meer gebruikt betekent alleen dat z’n hang-tijd over is. Helaas. Wel netjes dat ze meteen reageren.

    • Niet zo negatief vreer.

      Ik neem de tekst van de mail die gestuurd is serieus. Ik heb de man ook gesproken. Ik ga uit van oprechtheid. De man was daadwerkelijk geschrokken van mijn reactie, was het met mijn bezwaren eens en heeft serieus nagedacht.

      Een beetje meer krediet geven zou je sieren. Vergeef mij mijn naïeve positieve wereldbeeld.

  3. Ehm .. “de uiting wordt inmiddels niet meer gebruikt” betekent niet dat ie is teruggetrokken maar dat zn leef-tijd op is. Zn hang-tijd was voorbij. Dat ze prompt reageren is wel zo netjes ja.

Reacties zijn gesloten.