Over FaceBook, nieuwe contacten en Nepal.

Ik zit al tijden op FaceBook. Voor zover je op zoiets kunt zitten dan. Ik bedoel te zeggen, FaceBook is één van de social media sites waar ik regelmatig mijn ontboezemingen loslaat en waar ik contact houdt met vriendinnen, vrienden en vriendandersen. Naast Twitter en, ssssst, Hyves.

In de loop van de jaren hebben die sociale media voor mij een belangrijke functie gekregen als contactpunt met anderen en als uitlaatklep voor mijn schrijfwerk. Als beginnend schijfster, ik blijf volhouden dat ik beginnend ben, zijn sociale media erg handig. De echte slimmerikken weten er zelfs zo goed gebruik van te maken dat het de verkoopcijfers van hun boeken helpt op te krikken. Met als uitschieter natuurlijk het in inmiddels befaamde ‘Of hoe waarom’ over Flora Vos geschreven door Hanna Bervoets. Binnenkort is ze te horen in mijn Literaire Salon in Den Haag en dan zal het zeker ook over FaceBook gaan.

Voor mij is natuurlijk deze website, mijn doorlopende schrijfproject, mijn primaire publicatieplaats geworden. Met een koppeling naar Twitter bij elke nieuwe bijdrage en via Twitter dus ook naar FaceBook. Dat soort mogelijkheden heeft mijn lezerskring vergroot en inmiddels is het getal van tussen de acht en negen duizend bezoekjes per maand hier een voor mij gewoon getal geworden. Niet al te lang terug kon ik slechts dromen van dit soort mogelijkheden.

Vandaag stelde FaceBook me voor een verrassing toen Marion Bloem zich meldde in mijn kringetje. Ik was eerst verbaasd, toen verrast en vervolgens een beetje gepuzzled. Punt is, ik bewonder deze schrijfster, documentaire maakster, cineast en kunstenaar al jaren. Zij is voor mij de verpersoonlijking van de all round schrijver die in verschillende categorieën uitstekend werk levert. Een boek als ‘Vervlochten grenzen’ vind ik prachtig en ook de documentaire ‘Ver van familie’ heeft me geraakt. Meer over Marion Bloem is te vinden op haar website www.marionbloem.nl. Erg informatief (hoewel het allemaal wel visueel aantrekkelijker kan maar dat fluister ik slechts).

Het is prettig om te ervaren dat mijn kring op FaceBook steeds mooier wordt en ik hoop natuurlijk dat iedereen zich daar in thuis voelt. Ik verwacht dat er de komende tijd wel wat Nepal contacten zullen ontstaan, zoiets gebeurt nu eenmaal welhaast vanzelf als gevolg van de vele gesprekken die ik ter voorbereiding van het Atma Project voer. Het zal een verrijking zijn in de kring en wie weet ontstaan er nog mooie dwarsverbanden via FaceBook.

Vandaag is er weer een gesprek over Nepal, deze keer bij de Nepal Development Agency. Ik hoop er met de nodige kennis en informatie vandaan te komen. Uiteraard zal daar weer het nodige via deze plek naar Twitter en FaceBook stromen en wie wat daar dan weer uit voorkomt. Voor wie de Nepal zaken echt goed in gaten wil houden is het misschien aardig om geregeld even over mijn project website te wandelen.

Alice © 2010

4 thoughts on “Over FaceBook, nieuwe contacten en Nepal.

  1. Hoi Alice,

    Leuk stuk over de sociale media.
    Ik ha ha heb ook een site op Hyves
    vind ik trouwens socialer voelen dan Facebook.

    • Ik vind Hyves eigenlijk vreselijk maar er zitten nogal wat kennissen op dus ik ook. Ook FaceBook vind ik bepaal niet super maar het werkt wel voor me. Ik doe in ieder geval nooit aan die spelletjes want daar heb ik echt geen tijd voor noch zin in.
      Het is toch vooral een soort ontmoetingsplaats voor me.

Reacties zijn gesloten.