Tussen de bedrijven door.

Lieve lezers,

Tussen alle bedrijven door van het organiseren van het Atma Project, het publicatierijp maken van mijn eerste dichtbundel Passiezeren, de roman Droomvlucht Afrika en het schrijven van het toneelstuk Handtassen Maffia, werk ik stilletjes aan een geheel herziene versie van mijn verhalenbundel De Genderdans uit 2008. Dat doe ik omdat de definitieve uitgave er nooit gekomen is, wel de eBook versie én omdat mijn inzichten over gender en transitie de afgelopen twee jaar natuurlijk veranderd zijn.

De nieuwe uitgave zal niet meer als eBook beschikbaar komen, tenminste niet in eerste instantie, maar uitsluitend als gedrukt exemplaar. Inhoudelijk zullen er een aantal veranderingen zijn. Sommige verhalen zijn vervallen, nieuwe ingevoegd. Om de paar verhalen of gedichten is er een kort hoofdstukje waarin ik met mijn blik van nu terug kijk naar wat ik in die verhalen schreef. Die korte hoofdstukjes zullen stuk voor stuk een aspect van het begrip gender bij de kop pakken. Daarnaast zullen de verhalen niet meer chronologisch geordend zijn maar juist thematisch, zodat een lezen op thema kan grazen in het boek.
De Genderdans moet 1 december klaar zijn, het meeste werk is natuurlijk de correctieslag maar daar heb ik hulp bij wat een flink stuk scheelt. Er komt uiteraard een geheel nieuwe cover en het boek zal dus een maand na Passiezeren en Droomvlucht Afrika gepresenteerd worden.

De Genderdans verhalenbundel en Passiezeren de dichtbundel worden net als de roman Droomvlucht Afrika uitgegeven in eigen beheer door WoordenStorm via een Printing On Demand constructie. Informatie over deze uitgaven is al deels op deze site te vinden maar zal ook op de site van WoordenStorm (www.woordenstorm.nl) te vinden zijn vanaf 1 oktober aanstaande. Al met al verschijnen er in het laatste kwartaal van dit jaar dus maar liefst drie boeken van mijn hand waarvan de ruwe manuscripten al langer gereed zijn maar simpelweg nog niet tot boek waren verheven.

De rest van het jaar wordt erg druk voor me. Alice in print, het zal tijd worden.

Alice Verheij