Life is just what happens to you when you’re busy making other plans.

Het zat niet in het vat. Ik was er niet mee bezig. Ik weet wel dat juist wanneer het geen rol speelt in je leven op een bepaald moment er een kans bestaat dat het je overkomt. Ik weet ook dat ik vrij gemakkelijk in die gemoedstoestand raak maar altijd maar kort en meestal zonder gevolgen. En nu ik zo druk ben met het uitwerken van de plannen voor Nepal ben is het me overkomen. Ik ben verliefd. Voor de tweede keer op dezelfde vrouw en voor de tweede keer is het wederzijds. Juist omdat het de tweede keer is voelt het extra heerlijk en is het eigenlijk nog veel mooier en steviger geworden. Er is meer keuze en minder sprong in het diepe aan de orde.

De consequenties zijn natuurlijk groot. Niet zodanig dat de plannen voor Nepal onder druk staan, integendeel, maar wel zodanig dat ze een andere dimensie krijgen. In plaats van een project dat eigenlijk alleen maar aan mij opgehangen is wordt het nu een gezamenlijk project. Wat heerlijk is omdat nu ik nog maar zo kort er mee bezig ben er niets fijners is te bedenken dan het te delen met iemand waar je van houdt. Wonderlijk genoeg gaan dingen vanzelf.

Dus mogen de woorden van John Lennon nog extra onderstreept worden: ‘Life is just what happens to you when you’re busy making other plans.’ Ook bij mij. Voor diegenen die me na aan het hart staan zal het wel even wennen zijn maar ik ga er vanuit dat dat gewoon gebeurt. Het leven maakt weer een zwenking en opnieuw wordt het weer een beetje anders dan voorheen. En ach, die vlinders in mijn buik geven eerlijk gezegd een heerlijk gevoel.

Before you cross the street,
Take my hand,
Life is just what happens to you,
While your busy making other plans.

Lennon had gelijk wat mij betreft. Ik lette even niet op tijdens het maken van plannen en toen was je er. Ik hou van je Barbara, samen redden we het wel.

Alice © 2010