Protest op zondag 5 september op de dam.

Zondag ga ik de straat op. Omdat het nodig is, omdat ik het zat ben om steeds maar weer berichten te moeten lezen over geweld tegen homo’s, lesbische vrouwen, transgenders en anderen die niet binnen de heteronorm die in onze maatschappij dominant is vallen. Omdat ik het zat ben extra alert te moeten zijn als ik met mijn lieve vriendin over straat loop in Amsterdam. De afgelopen tijd zijn er weer teveel incidenten geweest waardoor het nodig is dat de LGBT scene de straat opeist als een gebied waar wij net als ieder ander mogen zijn zonder risico te lopen op gedonder. Ik ben dan misschien geen Amsterdamse maar ik ben zo vaak in die stad en mijn geliefde woont er dus is er genoeg reden om zondag acte de présence te geven.

Mensen krijgen regelmatig te maken met geweld op basis van hun seksuele geaardheid of genderidentiteit. Onlangs werden opnieuw mensen in onze hoofdstad slachtoffer van geweld omdat hun ‘anders zijn’ niet werd geaccepteerd. Reden voor diverse Amsterdammers om net als 13 juni een groot protest te organiseren.
Praktische info
Right to Feel Safe, 5 september 2010, 15.00u, De Dam, Amsterdam

Alice Verheij

3 thoughts on “Protest op zondag 5 september op de dam.

  1. Neem je een spandoek: “Mede namens mijn vriendin” mee? Ik wil graag gaan maar sta ingepland bij voorstelling “schoenenzaak anders” van het Fringe festival

  2. MAD MAD WORLD, /ik word in Dubai uitgenodigd bij Moslims thuis en in Nederland moet ik mijn Davidsster onder mijn kleren verstoppen anders krijg ik “moeilijkheden”…………maar ook in datzelfde Dubai krijg ik te horen dat het MIJN SCHULD IS DAT MIJN ZOON HOMOSEXUAL is, “you have to think about what you did wrong in your life, to get a son like that”, vandaar mijn MAD MAD WORLD.

Reacties zijn gesloten.