Photoshop journalistiek.

Dit kwam ik tegen via Twitter (dankzij @pvdp).

Persfoto ivm gesprekken tussen Israël, de Palestijnen, Jordanië en Egypte in Washington.

Idem, Egyptische versie in dagblad ‘Al Ahram’.

Afdruk van de papieren versie van de krant ‘Al Ahram’.

Egypte heeft Photoshop ontdekt en Moebarak loopt ineens voorop in de Egyptische versie van de staatskrant Al Ahram. Het enige verschil met het westen is dat alle subtiliteit in de manipulatie van het nieuws ontbreekt. De gespiegelde president van Egypte kan er trots op zijn dunkt me. Een krant die ‘de Piramides’ heet voegt zich natuurlijk naar het ego van de farao denk ik dan maar.

Alice © 2010

2 thoughts on “Photoshop journalistiek.

  1. Sowieso een slechte foto. Die dude rechts lijkt maar één been te hebben. Je zou meer kunnen verwachten van een persFOTOGRAAF. Wel coole fotosoep, zo zie je maar weer.

  2. ………en er is nog veeeeeeeeeeel meer daar aan de hand,qua manipulatie etc. Maar ik ga me daar niet meer druk om maken. Ze doen maar!

Reacties zijn gesloten.