Stevig.

Ik hou van vrouwen, dat zal genoegzaam bekend zijn. Ik hou vooral van stoere vrouwen. Liefst een mix van stoer met een masculine invloed en super vrouwelijk. Ik ben niet zo van de tere poppetjes hoewel niet al mijn exen het daar over eens zullen zijn. Maar het meeste hou ik van vrouwen die sterk zijn, aanwezig, zichtbaar en vol zelfvertrouwen. Trots op zichzelf, hun lijf en op wat ze doen. Als het om het uiterlijk gaat dan zijn vrouwen als Marilyn Monroe en Dita von Teese de types die me aantrekken. Sexy en bepaald niet van die anorexia dames. Vrouwen die net als, hoe kan ik haar vergeten, Marlene Dietrich eigenlijk iconen zijn van vrouwelijkheid met zelfvertrouwen en een forse dosis peper.

In Nederland zijn we wat karig bedeeld met de BNers. De enige die me in gedachten komt die zich kan meten is Karin Bloemen en inderdaad ik vind haar geweldig. Maar daar is sinds een klein jaartje verandering in gekomen. Want iedereen die iets van de hitlijsten af weet kent inmiddels Caro Emerald. Wat een dame is dat. Een dijk van een stem, een geweldige stijl en bepaald een stevige tante. Vanaf het eerste moment dat ik haar hoorde pakte haar muziek me en nadat ik haar eenmaal op het podium had gezien was het helemaal gebeurt. Ik beken het maar gewoon: ik ben een fan! De manier waarop zij dit jaar door het Hollandse muzieklandschap is geraast is onvoorstelbaar. Iedereen heeft ze ingepakt met die combinatie van flair, ondeugd, Amsterdamse lef en geweldige muziek. Haar nieuwste clip mag er ook weer zijn wat dat betreft. Kijk en geniet. Zelf zwijmel ik een beetje.

Overigens ben ik wel heel erg benieuwd naar haar volgende album…

Alice © 2010

2 thoughts on “Stevig.

  1. Ken jij “Stuck in the middle with you” van Steelers wheel? Moest ik meteen aan denken toen ik dit zag en hoorde. Deze van Caro is wel leuk, maar nou weet ik ook waar ik het eerder heb gehoord ;o)

Reacties zijn gesloten.