Roman af: eerste exemplaar voor Sinterklaas.

Mijn roman is af.

Goh, wat zou het? Er verschijnen wel meer romans.
Dit jaar is het me weer gelukt een roman te schrijven in minder dan een maand. Net iets meer dan drie weken waren er nodig. Het boek is ook grotendeels al gecorrigeerd en zal dat de komende week ook voor het laatste stuk worden.
En dan kan het gedrukt worden.

Deze keer ga ik dat op een ongebruikelijke manier doen. Het eerste exemplaar zal uit een boekdrukmachine van het American Book Center in Den Haag rollen. De machine is gisteren in gebruik genomen en produceert een boek in korte tijd op basis van een aangeleverd manuscript voor €12,50. Duurder dan bij een drukker maar wel met ‘instant gratification’. Het geeft mij de mogelijkheid om een exemplaar van mijn manuscript in paperback in zeer korte tijd beschikbaar te krijgen. Een geweldige manier om het boek in voltooide staat te laten lezen aan geïnteresseerde uitgevers. En dat is dus precies wat ik ga doen.

Het apparaat wat mijn eerste exemplaar gaat drukken heet ‘The Espresso Book Machine.’ Voor een boek met de titel ‘Eén latte, een cappu en een espresso’ een geweldige naam voor een dergelijke tovermachine. Volgende week is het zover. Van de productie van mijn boek zal ik een fotoserie of video maken die hier dan weer te zien is. Het is de bedoeling op 1 december, de dag na het verscheiden van de schrijfmaand november het manuscript tot een boek fysiek te maken. Een synopsis publiceer ik én mocht U het willen lezen: het kan besteld worden. Meer daar over later.

De opbrengst van het boek komt ten goede aan het Atma Project, waarover ook later (en ook elders) meer.

Alice © 2010

2 thoughts on “Roman af: eerste exemplaar voor Sinterklaas.

  1. Hoi Wieke,

    dank je voor je lieve reactie. Het is heel leuk om een filmpje te hebben. Over dat van hetero naar homo. Ik heb niet geschakeld hoor. De wereld dacht toen ik van vrouwen hield dat ik hetero was en nu ik na mijn verandering nog steeds van vrouwen hou ben ik blijkbaar lesbisch. De aardigheid dat het me dus volledig onbewust overkomen is. Een lesbo zonder coming out dus…

    groet,
    Alice

Reacties zijn gesloten.