Productief maandje.

November 2010. De meest productieve maand voor me als het om schrijven gaat? Het lijkt er op. Een overzichtje dan maar.

De roman, natuurlijk (en genoeg over geschreven). Maar ook een artikel en twee interviews voor het nieuwe online lesbische ‘Mag’ of ‘WebZine’ Garbo Magazine. Het artikel gaat over (on)zichtbaarheid van lesbiënnes in Europa (in krap 1200 woorden een onmogelijke opdracht, maar toch.) en de interviews waren met Annika Brantz-Wijnen (Embrace Pink) en  Linda Hilkemeijer (TwoGirlsInLove, de webwinkel van die leuke gay sieraden). Dit zijn de links zodat jullie het allemaal ook nog kunnen lezen:

Artikel ‘Lesbisch in Europa’
Interview Annika
Interview Linda

Verder natuurlijk het nodige schrijfwerk voor het Atma Project en het (niet publiek beschikbare) filmplan voor de documentaire waarvoor ik inmiddels ook de eerste interviews op camera heb gedaan.

En natuurlijk niet te vergeten een twintigtal blogs over onder meer:
WikiLeaks
De vergeten vluchtelingen uit Bhutan
Een onverwacht cadeau
Een Amsterdamse tramrit
De herfst
Transgender Gedenkdag
Het gekut van de VN als het om homoseksuelen gaat
Trouw en het Nederlands Dagblad die een lesbisch blogje slopen
Niemand. Die op zijn tenen is getrapt
Hufterigheid (en het synoniem daarvoor: de PVV)
De vier vriendinnen
Een gedicht over een november storm
Een kater (niet het dier)
Loopbaan 2.0
Een oproepje
Mulisch en contrasten
Dromen
Email
De NRC en de Haagse bibliotheek
Caro Emerald
Het ‘draaikonten’ bij het CDA
Liefdesverdriet en ‘Tumbling Dice’
Verder nog een stuk of wat stukjes over liefdesverdriet (poep gebeurt) en mijn belevenissen tijdens NaNoWriMo wat me dus die roman opleverde die jullie dus nu allemaal kunnen kopen bij mij…

O ja, mijn social life is er gelukkig niet bij ingeschoten want er is nog gefilmd voor de docu, voor een boekpresentatie van een vriendin, er is opgetreden met die lieve Max Douw en genoten met anderen op allerlei momenten en zelfs nog twee avondjes gepoold, drie dagen IDFA, twee avonden Nepalese les en 2 avonden documentaireles door mijn lijf laten gaten. Goedbeschouwd misschien wel de mooiste maand van het jaar. En dat ondanks een liefde die het niet redde…

Ik denk dat ik vanavond maar vroeg onder de wol kruip.

Alice © 2010

3 thoughts on “Productief maandje.

  1. en nog deelgenomen aan de workshop textieltechnieken onder genot van brownies en /of pompoensoep en natuurlijk de hele maand heel veel koffie!

  2. In 20 jaar voor de klas staan heb ik 3 homoseksuele collega’s ontmoet, 2 homoseksuele leerlingen. In mijn eigen schooltijd heb ik 1 homo en 1 lesbienne als medeleerlinge leren kennen. Een van de 3 homoseksuele collega’s is een vrouw.
    Onderwijsland in Nederland is dus nog niet echt vrijgevochten.
    Dit als korte reactie op jouw artikel “Lesbisch in Europa”.
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

    • Tsja, misschien is dat een beetje afhankelijk van waar je in het onderwijs werkt maar het is zeker zo dat ‘tolerant’ Nederland een fabeltje is. Volledige integratie en gelijkwaardigheid kennen we echt niet, al beweren (meest hetero’s) dat dat wel het geval is.
      Zolang homoseksualiteit en transgenderisme als ‘bijzonder’ of ‘anders’ gezien blijft worden is die gelijkwaardigheid niet bereikt. Natuurlijk droom ik net als veel anderen van een tijd en samenleving waarbij het simpelweg niet relevant is wat voor geaardheid of (gender)identiteit je hebt. Ik zal het niet meemaken, mijn kinderen ok niet vrees ik…
      En toch is het in Nederland minder slecht dan in een groot deel van Europa. Dat dan weer wel.

Reacties zijn gesloten.