Today has been ok. Misschien

Ik keek vannacht naar een aflevering van Sugar Rush. Vlinders die gisteren plotseling volslagen onverwacht bezit van me namen hielden me wakker. Het was de laatste aflevering van het eerste seizoen. Zoek maar op waar de serie over gaat. De laatste song tijdens de aftiteling was dit nummer.

De prachtige Emilíana Torrini zingt het lied op zo een mooie en ingetogen manier. Verstillend, adembenemend. Zo goed passend bij hoe ik me voel. De stilte van de muziek en de kwetsbaarheid van de woorden met een ondertoon van verwachting van leven die duidelijk maakt dat het zo goed is. Dat het mag.

Misschien mag het.
Misschien kan het.
Misschien komt die dag
waarop alles goed is.
Misschien ben jij er dan.
Misschien ben je al heel dichtbij.
Misschien ben je er al.
Misschien geven we elkaar die kans.
Misschien denk jij aan mij nu,
net als ik nu aan jou.
Misschien is er plek voor liefde.
Misschien.

Alice © 2010

Tot die dag er is, is dit de belofte:

Friends tell me it’s spring
My window show the same
Without you here the seasons pass me by
I know you were not new
That loved like me and you
All the same I miss you
Today has been ok
Today has been ok

The preacher lost his son
He’s known by all in town
He found him with another son of God
Feeding on the prayer
Nevermind what God said
But love had lost its cause
And I thought today had been ok
Today has been ok
Today has been ok

Wind has burned your skin
The lovely air so thin
The salty water’s underneath your feet
No one’s gone in vain
Here is where you’ll stay
‘Cause life has been insane but
Today has been ok
Today has been ok
Today has been ok
Today has been ok

Lyrics: Emilíana Torrini