Dat was niet de afspraak!

Wat maken jullie nou Kat, Beth en Jolanda? De bedoeling was dat jullie je eigen levens gingen leiden na ‘Eén latte, een cappu en een espresso’ maar niets blijkt minder waar te zijn. Maar jullie strijd is nog niet klaar begrijp ik, zelfs pas begonnen vertelden jullie me vanmiddag in ‘Den Engel’.

En dus, in plaats van heel andere dingen doen, schrijf ik jullie belevenissen maar weer op. Over jullie reizen in Nepal en zelfs India, over hoe die vrouwenhandel echt werkt en over wat jullie er tegen doen. En waarom, het is niet jullie wereld en niet jullie probleem. ‘Omdat het nodig is’ zegt Beth me dan met haar lief Kat naast zich achter een espresso en een latte. Omdat het nodig is. Ik moest er over nadenken of dat genoeg is om zoiets aan te gaan maar blijkbaar is dat zo voor jullie. Ik zou het niet durven.

En ik begrijp ook dat jullie tweetjes, Kat en Beth, alvast maar op de Chai zijn overgeschakeld omdat de koffie in die landen niet gemakkelijk te krijgen is. Het is maar wat je wilt. Nou ja, ik schrijf het maar allemaal op en misschien dat met het Nepalees nieuwjaar, half april, deel twee van wat als het aan jullie ligt een trilogie moet worden af is. Ik doe het maar omdat ik ook niet anders kan en jullie me de rust niet gunnen. Maar het is niet wat we afgesproken hadden. Dat jullie dat wel weten.

‘Twee Chai graag!’ verschijnt in april 2011 bij WoordenStorm. Wil je meer weten over de avonturen van Kat, Beth en Jolanda? Bestel en lees deel 1 ‘Eén latte, een cappu en een espresso’.

Alice © 2010