Tsja, kast over…

In mijn oude huis staat een oude kast. Ergens begin 20 eeuw. Een ‘herenkast’. Groot, massief mahonie, met deuren met facet geslepen ruitjes, oerdegelijk en mooi gemaakt. Maar ja, ik heb andere zaken in mijn leven die belangrijk zijn en daar past die kast (die al dertig jaar bij me is) niet meer bij. Zoals met alles wat in de weg zit in mijn leven moet hij dus verdwijnen. Niet dat ik hem zelf niet wil houden maar gewoon omdat ik er de plek niet voor heb. Nu niet en straks al helemaal niet. Een kast meenemen naar Nepal is wat lastig en groot wonen wil ik niet meer. Dus, mocht iemand interesse in een prachtkast. Hij is te koop. De opbrengst wordt gebruikt voor mijn werk in Nepal. Het gaat me wel aan het hart om zo’n mooi meubel weg te moeten doen, maar ach.

De geweldige kast (je kunt er in rechtop staan met twee mensen zonder het hoofd te stoten) is eenvoudig te demonteren en daarmee dus ook eenvoudig te vervoeren in een boedelbakje.

Dit zijn haar maten: Hoogte: 2,18m, Breedte: 1,80m en diepte: 0,55m.

Plaatjes? Goed dan:
De kenner weet de waarde van de kast. Maar de noodzaak om hem van de hand te doen is zodanig dat hij flink onder die waarde verkocht gaat worden. De prijs? Ach biedt maar wat zinnigs. Interesse? Mail me op alice.schrijft@xs4all.nl!

4 thoughts on “Tsja, kast over…

    • Hij wordt vanavond opgemeten en dan zal ik de exacte afmetingen hier plaatsen.
      Inschattend is hij ongeveer 2m10 bij 2m10 bij 45. Maar goed, vanavond de exacte maten.

  1. Ik zou niet weten waar ik iets moet opslaan. Ik doe nu juist zoveel mogelijk weg omdat ik verwacht na Nepal op niet meer dan een heel bescheiden kamer te wonen. Ruimte heb ik zeker niet.
    Het is echt een schitterende kast. Maar ja, een koper vinden is erg lastig.

  2. Wat een prachtige kast. Het ontbreekt me aan ruimte en pecunia maar is het geen mogelijkheid deze schitterende kast op te slaan?

Reacties zijn gesloten.