Verwondering

Ik verwonder mij over het licht in mijn ogen
over ongebreideld kwetsbaar mededogen
over mensen die me liegen, me bedriegen
en over moeders die hun kinderen wiegen

Verbaasd, verbijsterd raakt de wereld mij
verstoord een balans, maakt mij onvrij
verstoord bijna de blik op werkelijkheid
en verstoord de hoeders van oude tijd

Hou van mijn ogen, vrij met mijn stem
streel mijn gevoel, heb lief mijn hart

Onverwacht is daar kracht in mijn geest
kracht om van jou te houden en het beest
kracht om jou te vernietigen als het moet
en kracht die scheppen kan, goed doet

Bovenal doch blijft liefde overheersen
liefde die mijn handen blijft beheersen
liefde om van haar te houden en van hem
en liefde die kan zingen zonder stem

Hou van mijn ogen, vrij met mijn stem
streel mijn gevoel, heb lief mijn hart

Ik verwonder mij over de stem in mijn keel
over onkwetsbaar prachtig en zoveel
over die wereld die ik niet begrijpen zal
en over het kind dat speelt met een bal

Hou van mijn ogen, vrij met mijn stem
streel mijn gevoel, heb lief mijn hart
Heb lief, heb lief mijn hart

Alice © 2011