Vormgeving

De laatste wijziging in vormgeving van mijn website is een aantal mensen minder bevallen. Belangrijkste commentaar: verminderde leesbaarheid door de donkere kleurstelling met lichte letters. Verder was de foto op de achtergrond niet voldoende zichtbaar maar tegelijk juist ook te afleidend van waar het hier om gaat, mijn schrijfwerk.

Vandaag dus een ander ontwerp. Terug naar zwarte tekst op wit met maximale leesbaarheid. Wel een achtergrondfoto (de bergen bij Kakani 25 km noord van Kathmandu op de plek waar mijn nieuwste roman tot stand is gekomen) maar dan eentje die zicht niet opdringt. Dat de sidebar keuzes onderin het scherm wat wegvallen in het grijs van de nevel is de bedoeling. Bij scrollen wordt die informatie toch wel zichtbaar in het gedeelte met de wolkenlucht boven de in grijs gehulde bomen.

Voorlopig ga ik het even met dit ontwerp doen. Bedankt voor het commentaar en mochten jullie nog meer opmerkingen hebben dan lees ik die graag.

Alice

2 thoughts on “Vormgeving

  1. Thanks Ragini, je zult merken dat de kopfoto wisselt tussen 18 verschillende. Ik ben inderdaad wel blij met die achtergrond. Ik hou ook van die plek overigens.

  2. Dit is een geweldige verbetering, Alice. Alle teksten zijn nu lekker helder-leesbaar en toch blijft de design overal strak, wat ik heel mooi vind. De achtergrond foto is prachtig, en jouw ontdeugende glimlach boven aan komt nu ook goed terecht. Samenvattend: 10 out of 10, well done!

Reacties zijn gesloten.