Je zus F Krijst!

Ook een ‘Je zus F krijst!’ t-shirt?
Bestel ze via email in tiet of tietloze uitvoering
Alleen in XL verkrijgbaar.
€18 incl. verzendkosten.
Bestellingen naar contact@woordenstorm.nl 

Damn. Lees net het wetsvoorstel van Teef Teeven met betrekking tot vereenvoudiging van geslachtsverandering (de juridische genitaliën identificatie). Wat een kutvoorstel. Ik bedoel wat een matige tekst. Dit moet maar eens een paar dagen bij me borrelen, bubbelen en stomen voordat ik er een uitgebreid artikel aan wijd. Wat wel gaat gebeuren natuurlijk.

Freddie T.

Hopelijk lukt het om de komende dagen er, ondanks verhuizing / huisuitzetting en zo, een stevig artikel aan te wijden want dat is zeker nodig. Zoveel maanden werk van ambtenaren en dan dit soort broddelwerk maakt niet alleen verdrietig. Het is dat ik van de pen ben en niet van de bakstenen want anders zouden er de nodige ruiten sneuvelen bij Teef en consorten.

Nou ja, het gal is er voor even uit. Nu nog een keertje nakotsen en dan in- en uitademen (langzaam, minimaal drie keer). Straks maar weer Zen worden dan? Dan kan ik zondag er een goed verhaal uit persen. Ik bedenk me trouwens ineens dat het woord ‘gender’ deel uitmaakt van ‘gedonder’. Zou dat de verklaring zijn van de stupiditeit die ik zie?

Alice © 2011 (Jawel, zelfs hier gooi ik kopijrecht op!)

3 thoughts on “Je zus F Krijst!

  1. IIk snap heel goed je frustratie’s Alice, ik heb het voorstel dus nog niet met eigen ogen gezien, maar ken de bezwaarpunten en die zijn elementair, als die niet aangepakt worden komt er een slechte wet. Zeker als dat aspect van het ouderschap niet aangepakt wordt blijf ik denk ik weigeren te wijzigen, want zodra ik dan een kind krijg komt er toch weer gezeik. Ik kijk uit naar je uitgebreide opiniestuk!

  2. @Zegwaartje. Vanuit mijn onderbuik? Nee hoor. Bestudeer eerst voordat je een oordeel vormt na vluchtige lezing. Ik heb hier al jaren mee te maken, veel over gepubliceerd en een zeer duidelijk omschreven standpunt over. Dat is ook bekend bij een ieder die mijn teksten leest over dit onderwerp en die mij binnen de LGBT gemeenschap persoonlijk kent.
    Natuurlijk kom je er gemakkelijker mee de grens over overigens, maar mijn punt is dat na jaren studie van ambtenaren er een flutvoorstel op tafel ligt met hele grote nadelen. Mijn gedetailleerde reactie volgt na mijn verhuizing en daar wordt dit voorstel – hoe goed bedoeld ook – ontmanteld.
    Een slechte wet vervangen door een minder slechte wet maakt het resultaat niet tot een goede wet. En dat is niet de opdracht van regering en parlement als het om wetgeving gaat.
    Transgenders ‘tegemoet komen’ ontkent het fundamentele recht dat iedere burger heeft op wetten die passen en de burger respecteren. Tegemoet komen is een zesjes mentaliteit. Dat bestrijdt ik altijd!

  3. Volgens mij reageer je in dit geval teveel uit je onderbuik. Voorzover ik het even snel tot mij genomen heb. Is het in iedergeval een verbetering en vervalt de verplichte sterilisatie als je als transgender je geslacht op je id wil veranderen. Of je er nu makkelijker de grens overkomt weet ik natuurlijk niet. Succes allen die het nodig hebben.

Reacties zijn gesloten.