Tellen van de branding.

foto: Noordzeekust bij Scheveningen, © 2011 Alice Verheij

Weet jij het aantal tellen van de branding
en weet je dat die overal anders zijn
en weet jij de kleuren van het water
bij de eerste zonnestralen van de dag
Zal jij zorgen voor die verandering
als een pleister op mijn pijn
en kan je naast me lopen later
genietend van mijn onbeholpen lach

Durf ik te springen naar een leven
dat eindelijk eens niet tegen mij is
En mag ik jou dan een hand geven
en voelt het afscheid niet als gemis

Kan ik jou dan schilderen met woorden
nu er de kille zuider storm blaast
met mijn rug gedraaid naar het noorden
terwijl het in mijn hoofd zo raast

Ik weet het aantal tellen van de branding
en dat die overal anders zijn
ik weet de kleuren van het water
bij de eerste zonnestralen van de dag
Het is geen tijd voor een verandering
want zonder pleister is het ook fijn
ik kan ook alleen lopen later
genietend omdat dat eigenlijk wel mag

Ik sla mijn vleugels uit en zweef
omhoog, naar links, rechts of benee
kijk omlaag en steig en duik en leef
en draai cirkels boven land en zee

Wij zijn de wind, de storm in vlagen
onverschrokken doodstil bulderend
omdat wij het allemaal al zagen
en toch niet hard zijn weggerend.

Weet jij het aantal tellen van de branding
en weet je dat die overal anders zijn
en weet jij de kleuren van het water
bij de eerste zonnestralen van de dag
Kom tel het aantal tellen van de branding
want ze zullen overal anders zijn
en zie ook de kleuren van het water
bij de laatste zonnestralen van de dag

Alice © 2011

One thought on “Tellen van de branding.

Reacties zijn gesloten.