Vastloper

Ontgoogled klapte ik haar dicht
want die van mij is een haar
er zijn ook wel hemmen
maar die voelen als remmen
zij echter sputtert zelden tegen
hoezeer ik haar ook onteer.

De mijne is immers een dame
wispelturig
eigenwijs
warm onder de handen
mits op de juiste plek gevat
en voorzichtig behandeld.

Soms is ze teleurstellend
een beetje kurig
paniekerig
in kleine lettertjes
wit font op grijs vlak
totaal onverwacht.

Ze doet dan niks meer
straalt me wezenloos aan
weigert iedere dienst
en genoegen
tot ik haar de spanning ontneem
om die even later terug te geven.

Dan wacht ik even
op de gong
op dat ze gaat stralen
en me laat zeggen wie ik ben
waarna ze mij weer ontvangt
of in ieder geval
mijn verhalen.

Ontvankelijk op mijn schoot
laat ze zich dan betasten
en alles zeggen
bevruchten
met ideeën, beelden, geluiden
zonder mankeren.

© 2012 Alice Anna

One thought on “Vastloper

Reacties zijn gesloten.