Afscheid

photo: CC John Lucas (OLU)

Langzaam neem ik afscheid
van de onrust in mij
en het geweld in mijn hart
dat ik niet verdraag.

Traag verlaat ik de kruising
omdat ik de weg al eerder koos
en een kompas onnodig is
voor de juiste koers.

Ik weet dat ik weet en zie
zie, hoor, voel, beweeg en adem
oppak wat ik op de weg vind
en weet te omarmen.

Er is geen route, geen kaart
geen vastgelegd pad
geen doel gewenst
enkel de eenparige beweging.

Confrontatie was een abstractie
van onnodige gedachte
en ongestelde vragen die
geen antwoorden verdroegen.

Het thema was de spiegel
die liefde verborg totdat
ik begreep dat die er pas kan zijn
als ik me dat toe sta.

Ik ben mijn alternatief
mijn argument voor rust
want die weg van de kruising af
is in mij. Onzichtbaar zichtbaar.

© 2012 Alice Anna Verheij