Na de opheffing.

Volgens velen houdt ons bestaan hier op de 21e december op. Gelukkig maar, denk ik dan want wat een zooi heeft de mensheid er van gemaakt. Het aantal landen in oorlog is niet substantieel minder dan enige tijd geleden, het lijden van de mensheid ook niet. De verschillen tussen arm en rijk zijn weer groter geworden en daarmee ook de arrogantie van de eerste groep. De ‘have’s’ zijn dominanter dan ooit.

maya-doomsday

Gelukkig is er na 21 december 22 december en daarna nog heel veel andere dagen. De Maya’s hebben volgens sommigen voorspelt dat de wereld ten onder gaat over een week maar zijn dat zelf al vele eeuwen voordien gegaan. Dat hadden ze toch moeten voorzien denk ik dan. Atlantis bestaat vooralsnog alleen in sommige boeken, mooie fantasieën en uiteraard in Hollywood. Stargate Atlantis is inderdaad best aardig om te bekijken hoewel Star Trek toch altijd nog onverslaanbaar blijft.

Maar ik dwaal af.

Het gaat er dus om wat te doen na die ondergang van onze wereld. Aangezien ik tot de circa 7 miljard overlevenden behoor (net als u overigens) heb ik de vrijheid genomen voor volgend jaar toch maar wat plannen te maken. Mocht u twijfelen over die zeven miljard da is het nuttig om hier even te gaan kijken. (Maar let op voor depressiviteit en doemdenken als gevolg van wat u daar leest.) Voor wie mij kent zal duidelijk zijn dat dit uitzonderlijk is. Voor volgend jaar staan de volgende zaken op de rol:

  • de zooi in mijn eigen leven opgeruimd krijgen tot een acceptabel niveau
  • weer achter een eigen voordeur komen te wonen, liefst niet alleen
  • eindelijk mijn dichtbundel ‘Passiezeren’ uitgeven (met 52 gedichten)
  • toch maar een heruitgave doen van de verhalenbundel ‘Genderdans’
  • mijn nieuwe roman ‘Lachrymae’ afschrijven en uitgeven of uit doen geven
  • een geweldig project doen met die andere geweldige schrijfster
  • de documentaire Headwind afmaken in de vorm van vier korte films
  • een nieuwe fototentoonstelling samenstellen met mijn mooiste werk
  • reizen
  • leven
  • liefhebben

Kortom, na het vergaan van de wereld volgende week wordt het nog een druk jaartje voor me als u maar niet denkt dat ik alle rotzooi op ruim die er na volgende week achter blijft.

Alice Anna Verheij

One thought on “Na de opheffing.

Reacties zijn gesloten.