Aankondiging

Vooraf

Ik ben niet Christelijk Godsdienstig,
nog Hindoeïstisch of Boeddhistisch filosofisch.
Ik ben een vergaarbak, met Christelijke opvoeding.
Die ik ontstegen ben maar die haar plaats in mij heeft.
Ik schrijf dit zodat begrepen wordt dat wat ik schrijf een fundament heeft,
dat in de eerste zinnen van Psalm 130 is omschreven.
Over enige tijd kunt u lezen wat daaruit voortkomt.
Hopelijk met een mild gestemde grim-lach
omwille van wat het leven soms brengt.

Psalm 130

Uit de diepte roep ik, Heere,
Hoort, ik bidde U, naer myn stem!
Wilt Uw oor te mywaerd keeren
Die om bystand roepend ben!
Sloegt gy al myn zonden gade,
Heer! wie zou niet ondergaen?

Retraite

Als het leven verloopt zoals het zich heeft aankondigd zal ik binnen heel afzienbare tijd min of meer onverwacht voor enige tijd in retraite gaan. Een paar weken later zal er een manuscript voor een autobiografische novelle liggen op basis van een brief aan mijn geliefde wie dat ook moge zijn. Deels serieus gestemd, deels doorspekt met Kafkaeske humor omdat ik dat niet zal kunnen laten. Er zijn mij grotere auteurs voorgegaan bedenk ik me. Overigens, wees gerust, er is niets ernstigs aan de hand met mij. Hoogstens iets voor de meesten onverwachts en voor mij irritants. Goedbeschouwd is de bron van het citaat dat ik al enige tijd onder mijn emails heb staan mij dierbaar in meer aspecten dan de poëzie. Zo blijkt. Voor alles is immers een reden. Over alles valt te zeggen in hoeverre die reden loos is. Goddank heb ik de kracht van mijn pen nu ik eindelijk begin te begrijpen waar het de dichter om ging, met oefening zal ik hopelijk een vervolg kunnen maken op wat al eerder startte.

“Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong.”
Oscar Wilde

oscar wilde

Vanaf mijn vijftienhonderdste tekst op deze plek volgt er ongeveer een maand radiostilte en zal hier niet gepubliceerd worden. Daarna zal ik dit manuscript in een digitale versie downloadable maken vanaf deze website.

© 2013 Alice Anna Verheij